aprilie 2015
Proiectul Surorile Heddei. Susţinerea femeilor artist în teatrul din România şi Estul Europei  a intrat în cea de a doua fază. Trei noi producţii bazate pe opera lui Henrik Ibsen vor ieşi la public până la sfârşitul anului, toate fiind create de regizoare şi având distribuţii exclusiv feminine.


Vineri, 27 martie 2015, de Ziua Internaţională a Teatrului,  actriţele şi regizoarele implicate în proiectul Surorile Heddei au avut o întâlnire informală pentru kick-startul fazei a doua, aceea de producţie. După Castingul Naţional Ibsen care a avut loc în noiembrie 2014 şi la care au participat peste 80 de actriţe din toată ţara, interpretele alese pentru distribuţia celor trei viitoare spectacole Ibsen s-au cunoscut şi au aflat detaliile de desfăşurare a fazei următoare. Într-o atmosferă tonică, distribuţiile celor trei spectacole şi regizoarele spectacolelor au avut câte o primă întâlnire de lucru pentru familiarizarea cu conceptele inovatoare ce stau la baza viitoarelor producţii.

Cele trei spectacole ce vor fi montate în 2015 sunt, în ordinea începerii repetiţiilor: Ibsen Incorporated, concept şi regie Catinca Drăgănescu, cu Ada Lupu, Ruxandra Maniu, Elena Popa, Dana Voicu, Antoaneta Zaharia (Teatrul de Comedie, Sala Nouă, aprilie/mai 2015); Eu, o casă de păpuşi, concept şi regie Carmen Lidia Vidu, cu Aura Călăraşu şi soprana Cătălina Antal (Teatrul Odeon mai/iunie 2015); Un duşman al poporului, concept şi regie Ioana Păun, cu Cătălina Bălălău, Emilia Dobrin, Ioana Flora, Ilinca Manolache şi Mihaela Rădescu (Teatrul Foarte Mic, august/septembrie/octombrie 2015).


Spectacolele sunt coproduse de către Asociaţia Română pentru Promovarea Artelor Spectacolului (ARPAS), cu susţinerea grantului Ibsen Scholarship, alături de Teatrul de Comedie, Teatrul Odeon şi Teatrul Mic, în ale căror repertorii vor putea fi văzute aceste noi producţii.

International Ibsen Scholarship este un program internaţional iniţiat de Guvernul Norvegian în 2007, suma totală acordată anual fiind de 1.000.000 de NOK (aprox. 115.000 Euro). Granturile sunt acordate pentru proiecte inovatoare în domeniul teatrului şi artelor performative, proiecte care generează un discurs critic cu privire la subiecte existenţiale şi legate de societate, plecând de la opera lui Henrik Ibsen.

Asociaţia Română pentru Promovarea Artelor Spectacolului (ARPAS) are ca scop promovarea, stimularea şi diversificarea artei vii contemporane precum şi organizarea de schimburi culturale în sectorul artelor spectacolului între România şi alte ţări.

În doar patru ani de existenţă ARPAS a desfăşurat proiecte cu sprijinul unor parteneri de prestigiu: British Council Romania, Institutul Polonez, Ambasada Regală a Norvegiei la Bucureşti, Goethe Institut, Ambasada Statelor Unite ale Americii la Bucureşti, JTI, ARCUB - Centrul de proiecte culturale al oraşului Bucureşti, UNITER, CNDB, Teatrul Naţional din Timişoara, Teatrul Odeon, Teatrul Masca, Administraţia Fondului Cultural Naţional - AFCN.

În 2014, ARPAS a iniţiat şi coprodus împreună cu ARCUB - Centrul Cultural al municipiului Bucureşti - Platforma Internaţională de Teatru Bucureşti cu tema "Viitorul este feminin".

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus