România 2050 în regia lui Radu Popescu, producţie a Teatrului Apropo, este conceput în stilul teatrului itinerant, în care publicul este purtat de la o scenă la alta în diverse spaţii. Scenele, deşi independente, împart o temă comună, aceea a unei Românii distopice a anului 2050, văzută prin ochii unor personaje episodice, uneori misterioase, alteori aflate la limită.
Crista Bilciu vine cu un one-woman show, Pe jumătate cântec, producţie Teatrul de Foc, în interpretarea Andei Saltelechi. Spectacolul spune povestea Francescăi de la 5 până la 33 de ani, în nouă tablouri, fiecare surprinzând o vârstă, un univers, o întâmplare dintre cele care contează şi care pot modela sau frânge un destin. O poveste despre ratare, despre ce se întâmplă atunci când nu ai curajul să îţi urmezi visele şi te încurci în propria ta viaţă, ca într-o haină cu câteva numere prea mare. Despre cum ajunge viaţa netrăită să te roadă pe dinăuntru ca un cancer.
Teodor Ghiţă propune şi el un one-man show, Demon Amour, care reuneşte experienţele unui personaj misterios, D., la întâlnirea cu diferitele tipologii umane, scena devenind, firesc, terenul neutru în care se vor "intersecta" toate aceste întâlniri. Spectacolul, lipsit de convenţii, redă cu mult "tact comic" o sumedenie de locuri comune în societate: iubire, neputinţă, slăbiciuni, câştiguri, dezechilibre sau pasiuni. Vocea lui Teodor Ghiţă reface în faţa publicului diferite "puzzle-uri" sociale în care publicul va "descifra", într-un tablou dinamic, personaje precum "cuceritorul", "adolescentul", "nebunul" sau "demoazela".
Serile vor fi completate cu proiecţii de film: Salonul nr. 6 (1978), după Cehov, în regia lui Lucian Pintilie, un film-cult care denunţă abuzurile sistemului comunist şi, în acelaşi timp, oferă o recitire proaspătă a lui Cehov. Aşteptându-l pe Godot, în regia lui Michael Lindsay Hogg (2001) este una dintre cele mai reuşite adaptări după piesa lui Beckett, care reuşeşte să păstreze atmosfera de scenă şi actualitatea mesajului.
Alături de spectacole şi proiecţii de filme, programul mai cuprinde două ateliere de teatru pentru copii, ţinute de actriţa Ana Maria Carablais, un atelier de Viewpoints, susţinut de regizorul Radu Popescu, şi o expoziţie de fotografie a lui Vlad Catană, care poate fi vizitată în foaierul Art Hub pe parcursul celor cinci zile.
Intrarea la toate evenimentele din cadrul HEMA este liberă, iar accesul se face pe bază de rezervare la adresa de mail: [email protected].
Proiectul este finanţat de către Ministerul Culturii în cadrul Programului Cult In.
Program
11 noiembrie 2016
ora 20:00 - Spectacol de teatru - România 2050
12 noiembrie 2016
ora 12:30 - Atelier pentru copii - Ana Maria Carablais (durata 1h30min) (vârsta 6-9)
ora 14:30 - Atelier pentru copii - Ana Maria Carablais (durata 1h30min) (vârsta 10-14)
ora 19:00 - Spectacol de teatru - Pe jumătate cântec
ora 21:00 - Proiecţie de film - Salonul nr. 6 - regia Lucian Pintilie
13 noiembrie 2016
ora 19:00 - Spectacol de teatru - Pe jumătate cântec
ora 21:00 - Proiecţie de film - Aşteptându-l pe Godot, în regia lui Michael Lindsay Hogg
14 noiembrie 2016
12:00-16:00 - Atelier Viewpoints - Radu Popescu (destinat studenţilor şi actorilor profesionişti)
19:00 - Spectacol de teatru - Demon Amour
15 noiembrie 2016
12:00-16:00 - Atelier Viewpoints - Radu Popescu (destinat studenţilor şi actorilor profesionişti)
19:00 - Spectacol de teatru - Demon Amour
Parteneri: Art Hub
Parteneri media: Liternet, Yorik, Observator cultural, Zile şi Nopţi, B-Critic