Printre noutăţile ediţiei se numără infiniTIFF Summit - conferinţa în cadrul căreia vor fi analizate noile tendinţe la intersecţia dintre film, storytelling şi tehnologie, şi #Stories on Instagram - un workshop dedicat explorării formatelor narative produse şi distribuite prin intermediul acestui tip de social media.
infiniTIFF este susţinut şi la a doua ediţie de Samsung România prin ecosistemul de produse care schimbă viaţa utilizatorilor - tehnologia Gear VR şi noile Samsung Galaxy S9 şi S9+, smartphone-urile care reinventează modul în care comunicăm, împărtăşim şi experimentăm lumea. "Tehnologia a devenit parte din viaţa noastră, astfel că în prezent putem crea, ne putem bucura şi împărtăşi cele mai bune cadre prin simpla utilizare a unui smartphone, a unei camere Gear 360 sau a unor ochelari virtuali. Prin realitatea virtuală putem explora lumi şi călători unde dorim; putem experimenta cel mai nou conţinut cinematografic sau diverse jocuri şi aplicaţii, iar poveştile celorlalţi pot fi trăite şi de noi, direct de pe primul rând", a declarat Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe.
Pentru cel de-al doilea an consecutiv, infiniTIFF îşi propune să creeze o comunitate interdisciplinară, formată din cinefili, creativi, experţi în tehnologie şi influenceri din domeniu dispuşi să depăşească graniţele convenţionale ale storytelling-ului. Construind un grup atât de divers şi complex de profesionişti, platforma creează un mediu propice creaţiei şi colaborării între domenii.
"Cu a doua ediţie infiniTIFF continuăm să explorăm noile forme ale storytellingului audiovizual şi intersecţia dintre film, storytelling şi tehnologie, dincolo de forme cinematografice tradiţionale prezentate la TIFF. Celor interesaţi le oferim un triptic de posibilităţi de a ni se alătura în acest spaţiu interdisciplinar al inovaţiei şi experimentelor: ca spectator al programelor VR, Youtube şi cinema live, ca participant la un workshop de #Storytelling pe Instagram şi ca public la o conferinţă internaţională pe aceste teme.", subliniază curatorul programului, Erwin M. Schmidt (Berlin), fondatorul studioului de inovaţie Cinemathon axat pe noile tehnologii în industria filmului (www.cinemathon.international) şi co-fondatorul unui co-working space pentru antreprenori si creativi in film si technologie, The FilmTech Office (www.filmtechoffice.com).
infiniTIFF Summit - profesioniştii din industria filmului întâlnesc experţii din domeniul tehnologiei
Cum arată evoluţia comună a storytelling-ului şi a tehnologiei şi care este potenţialul acestei fuziuni? infiniTIFF Summit (miercuri, 30 mai 2018) este un eveniment care îşi propune să exploreze acest topic, în cadrul căruia experţii internaţionali vor oferi răspunsuri profesioniştilor din lumea filmului, dar şi celor din alte domenii creative şi tehnologice.
Cele mai noi forme de storytelling, inovaţiile tehnologice care vor revoluţiona producţia de film şi modelele financiare aplicate pe nevoile industriei se numără printre punctele principale abordate în cadrul conferinţei de către specialiştii invitaţi din Europa. Ricardo J. Mendez (Berlin), Directorul Tehnic Samsung NEXT, Sten Saluveer (Tallinn), fondatorul şi CEO-ul Acceleratorului Creativ Storytek, Prof. Thomas Langhanki (Berlin), Fondatorul Experimental Game, regizorii Katarzyna Kifert şi Dawid Marcinkowski - duo-ul Kissinger Twins şi Irina Albita (Londra), co-fondatoarea Big Couch sunt invitaţii speciali ai evenimentului şi speakerii care vor inspira publicul la prima ediţie infiniTIFF Summit. Descoperind noi forme de colaborare între domenii, participanţii vor fi provocaţi să regândească modul în care sunt realizate, distribuite şi prezentate produsele audio-vizuale în contextul tehnologic aflat într-o continuă dezvoltare.
Biletele se pot achiziţiona de pe platforma Eventbook la preţul de 100 lei.
Workshop infiniTIFF: #Stories on Instagram
Una dintre cele mai populare reţele sociale din lume, Instagram, pune la dispoziţia utilizatorilor o gamă tot mai mare de caracteristici care au atras în ultimii ani atenţia brandurilor şi a influencerilor. Pentru prima oară în cadrul unui festival de film prestigios, atelierul infiniTIFF va pune accentul pe potenţialul narativ al acestei platforme, cu accentul îndreptat asupra Story-urilor.
Timp de patru zile, între 26 şi 29 mai 2018, participanţii vor explora caracteristicile narative şi vizuale ale interfeţei Instagram, descoperind şi aplicând secretele folosite de profesioniştii din social media, sub îndrumarea Kissinger Twins (Polonia), un duo creativ multi-premiat, specializat în storytelling-ul vizual interactiv.
#Story-urile create în cadrul atelierului cu Samsung Galaxy S9 vor fi prezentate în cadrul Summit-ului infiniTIFF şi vor fi publicate pe toate reţelele TIFF.
Workshopul se adresează profesioniştilor din lumea cinematografică, designerilor, creativilor din domeniul tehnologiei, scenariştilor, programatorilor, artiştilor vizuali, pasionaţilor de animaţie si jocuri, tuturor celor interesaţi să dezvolte un limbaj propriu de naraţiune audio-vizuală pe Instagram. Cei interesaţi pot aplica aici.
Pentru a te înscrie la workshop trebuie doar să completezi formularul disponibil online până la data limită de 11 mai 2018. 15 participanţi vor fi ulterior selectaţi în baza scrisorii de motivaţie şi a experienţei în domeniul vizual / audio-vizual şi în social media, informaţii trimise prin intermediul formularului de înscriere.
Partenerii exclusivi ai infiniTIFF sunt: Samsung România, Banca Transilvania
Ne puteţi urmări pe: www.tiff.ro | FB: TransilvaniaIFF | Twitter: TIFFRomania | Instagram
Festivalul Internaţional de Film Transilvania este organizat de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc şi Asociaţia pentru Festivalul de Film Transilvania.
Cu sprijinul: Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, Centrului Naţional al Cinematografiei, Primăriei şi Consiliului Local Cluj, Institutului Cultural Român, Consiliului Judeţean Cluj, Programului Europa Creativă - MEDIA al Uniunii Europene
Prezentat de: Staropramen
Sponsor Principal: Banca Transilvania
Partener Principal: Mastercard
Maşina oficială: Mercedes-Benz
Sponsori: Orange, HBO, MOL România, Lidl, Nespresso, Tenaris Silcotub, Avon
Cafeaua oficială: Nespresso
Partener Logistic Oficial: DHL
Parteneri media: TV5, Europa FM, Adevărul, Dilema Veche, OK! Magazine, Historia, Marie Claire, Harper's Bazaar, Cosmopolitan, Men's Health, Business Review, Zile şi Nopţi, Cinemap, Radio România Cultural, Observator Cultural, Scena 9, Life.ro, Cinemagia, BIZ, News.ro, A List Magazine, LiterNet, Urban.ro, AaRC.ro, Sinteza.
Parteneri media locali: Erdèly Naplò, Făclia, Filmtett, Krónika, Monitorul de Cluj, Radio Cluj, Transilvania Reporter
Partener de monitorizare: mediaTRUST