"Studiu temerar despre durere şi ce-nseamnă să pierzi pe cineva apropiat" (Los Angeles Times), Foxtrot e un film în trei părţi care invită la introspecţie, transformând un subiect foarte sensibil pe plan local într-o puternică metaforă universală despre război. Controversata poveste inspirată de conflictul israeliano-palestinian a fost distinsă cu Marele Premiu al Juriului la Festivalul Internaţional de Film de la Veneţia şi a câştigat nu mai puţin de 8 trofee Ophir la "Oscarurile israeliene".
Filmul spune povestea unei familii destrămate în urma dispariţiei tragice a fiului plecat la război. Momentele de comedie neagră, episoadele cu soldaţi israelieni plictisiţi de misiunea lor în mijlocul deşertului şi secvenţele care îi surprind muşamalizând moartea unor tineri palestinieni au scandalizat Guvernul Israelian. Oficialii statului au aplaudat decizia Academiei Americane de Film de a nu include titlul pe lista scurtă a nominalizărilor pentru Cel mai bun film străin. Revolta a continuat până la boicotarea evenimentului de deschidere a Festivalului de Film Israelian din Paris, în cadrul căruia a fost inclusă proiecţia cu Foxtrot.
Cineastul Samuel Maoz şi-a câştigat renumele internaţional încă de la debutul în lungmetraj cu Lebanon (2009), care a fost prima producţie israeliană premiată cu Leul de Aur la Veneţia. În 2010, Lebanon a fost prezentat şi la TIFF, când Maoz s-a aflat pentru prima dată la Cluj ca membru al juriului internaţional, şi a fost ulterior distribuit pe ecrane de Transilvania Film.
Samuel Maoz va fi la Gala de deschidere TIFF.17 alături de o parte din echipa filmului, prezenţa acestora fiind doar una dintre surprizele pregătite de organizatori pentru miile de spectatori din Piaţa Unirii. Foxtrot va fi distribuit în România începând din iunie 2018, tot de Transilvania Film.
Biletele pentru gală sunt deja disponibile pe tiff.eventbook.ro.
Ne puteţi urmări pe:
www.tiff.ro | FB: TransilvaniaIFF | Twitter: TIFFRomania | Instagram
Festivalul Internaţional de Film Transilvania este organizat de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc şi Asociaţia pentru Festivalul de Film Transilvania.
Cu sprijinul: Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, Centrului Naţional al Cinematografiei, Primăriei şi Consiliului Local Cluj, Institutului Cultural Român, Consiliului Judeţean Cluj, Programului Europa Creativă - MEDIA al Uniunii Europene
Prezentat de: Staropramen
Sponsor Principal: Banca Transilvania
Partener Principal: Mastercard
Maşina oficială: Mercedes-Benz
Sponsori: Orange, HBO, Samsung, Lidl, TenarisSilcotub, Avon, McDonalds, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti.
Cafeaua oficială: Nespresso
Partener Logistic Oficial: DHL
Parteneri media: TV5, Europa FM, Adevărul, Dilema Veche, OK! Magazine, Historia, Marie Claire, Harper's Bazaar, Cosmopolitan, Men's Health, Business Review, Zile şi Nopţi, Cinemap, Radio România Cultural, Observator Cultural, Scena 9, Agerpres, Life.ro, Cinemagia, BIZ, News.ro, A List Magazine, LiterNet, AaRC.ro, Sinteza.
Parteneri media locali: Erdèly Naplò, Făclia, Filmtett, Krónika, Infotrafic, Monitorul de Cluj, Radio Cluj, Transilvania Reporter
Partener de monitorizare: mediaTRUST