Deşi este un film care evocă problema lesbianismului din Paraguay, Las herederas / The Heiresses / Moştenitoarele nu este un film obscen sau clişeatic în care spectatorul să fie bombardat cu imagini sexuale, nuditate fizică sau erotism debordant. Dimpotrivă, filmul lasă spectatorul să simtă într-un mod voalat această prezenţă prin absenţă a lesbianismului. Acest tabu sexual, care domină şi în prezent Paraguayul, se suprapune cu criza politică şi economică care chinuie ţara, expusă într-un mod metaforic (prin protejarea privirii publicului de o anume realitate descărnată a ţării). Astfel, sextagenarele Chela şi Chiquita, cele două personaje principale din film, prezintă situaţia instabilă a ţării, care ajunge să afecteze şi familiile "burgheze", răpuse şi ele de frecventele crize politico-economice.
Fără să se mai poată întreţine, cele două iubite sunt nevoite să-şi vândă lucrurile din casă, moştenite de generaţii, iniţial pentru a-şi duce traiul, ulterior (fără succes) cu scopul de a o ajuta pe Chiquita să scape de închisoare, acuzată fiind de fraudă (ca o consecinţă a unei datorii mai vechi). Ajunse la 60 de ani, cele două femei se văd obligate să se adapteze din mers acestei situaţii, care într-un mod neaşteptat se dovedeşte a fi tocmai gura de aer de care Chela avea nevoie pentru a-şi (re)cȃştiga independenţa. Povestea de iubire care se înfiripă între Chela şi tânăra Angy, pe fundalul meseriei de "taximetrist" pe care Chela o practică, devine portiţa acesteia de scăpare din depresia în care se zbate. Micile tabieturi, bârfe, ipocrizii, ritualuri, reverii şi iubiri volatile, pe care regizorul le subliniază în film, conturează o luptă spre normalitate a unui gen feminin, care se zbate între două fantome existenţiale, cea a vârstei şi cea socială.