Fără să-i înţeleagă chemarea biologică şi dorind să o aibă pe Eva doar pentru ea, Kat, constrânsă de situaţie, cedează. Schimbările de situaţie care survin pe fundalul acestui scop, copilul, produc o serie de răsturnări de paradigmă în film. Inseminarea ad-hoc, realizată pe barcă, de către Kat, trezirea instinctelor paterne din partea lui Roger şi, ulterior, pierderea copilului în primele luni de sarcină, fac din filmul regizorului Carlos Marques-Marcet o dramă cultural-socială, care scurtcircuitează pe de o parte cutuma tradiţională de a avea urmaşi (în paradigma heterosexuală), iar pe de altă parte îngroaşă cutuma tradiţională de a deveni mamă (ca o chemare natural-biologică a rasei umane).
Deşi la prima vedere miza filmului este conceperea unui copil într-un cuplu lesbian, substraturile şi nuanţele frământărilor umane scot în evidenţă dificultatea relaţiilor interumane, chiar şi atunci când acestea sunt clădite pe sentimentul de iubire. Incapacitatea de a-l vedea pe celălalt ca pe o alteritate, focusarea exclusivă pe propriile dorinţe, suferinţa, resemnarea şi ulterior compromisul, creează un tablou în care nu avem nici vinovat, nici nevinovat, nici acuzat, nici acuzator, ci o situaţie de viaţă care a adunat laolaltă ingredientele condiţiei limitate a naturii umane, veşnic în căutarea fericirii.