Deseori problemele de familie, precum divorţul sau rigiditatea în gândire a unui părinte, lasă amprente nefaste în comportamentul copilului / adolescentului. Astfel, lipsa mamei şi duritatea tatălui creează o imagine şablon pentru Asher, aceea a unui elev cu probleme comportamentale atât în instituţia de învăţământ, cât şi în societate. Irascibilitatea, impulsivitatea, atitudinea violent-defensivă pe care Asher o adoptă creează profilul unui adolescent care îşi manifestă aceste comportamente negative ca să-i atragă atenţia tatălui său cu privire la nevoia disperată de iubire, înţelegere şi atenţie. Întrebarea pe care Asher i-o pune tatălui său la finalul filmului - "Cum se împacă violenţa cu iubirea?" - concentrează întregul coşmar emoţional pe care Asher îl înfruntă în căutarea unui echilibru între Ego-ul său şi instanţa paternă. Acesta este şi motivul pentru care absenţa la nivel emoţional a tatălui îl determină pe Asher să se apropie de profesorul său de literatură, Rami. Blând şi înţelegător acesta înlocuieşte oarecum în sufletul lui Asher imaginea unui tată care vede în el mai mult decât un simplu angajat la propria-i firmă sau un viitor moştenitor al afacerii sale. Pentru Asher, însă, problemele nu află un sfârşit în acest nou context al vieţii sale.
Film complex, Pigumim / Scaffolding / Eşafodaj ilustrează fragilitatea naturii umane, dar şi pe aceea a relaţiilor de familie, într-un tablou în care traumele refulate din copilărie îşi lasă într-un mod inconştient amprenta asupra caracterului viitorului adult.