Marion Cotillard (Oscar, BAFTA, Globul de Aur şi Premiul César pentru cea mai bună actriţă, în 2008), Charlotte Gainsbourg (Cea mai bună actriţă, Cannes, 2009 şi Premiul César, 1986 şi 2000) şi Mathieu Amalric (César-ul pentru Cel mai bun actor, 2013) formează triunghiul amoros din Fantomele lui Ismael / Les fantômes d'Ismaël, filmul care a deschis ediţia aniversară, de 70 de ani, a Festivalului de la Cannes, în 2017. Regizat de Arnaud Desplechin, acum rulează pentru prima dată în România în variantă integrală, distribuit de Independenţa Film. După 21 de ani, 8 luni şi 6 zile, fantomele iubirilor trecute se-ntorc de nicăieri...
Povestea. După 21 de ani, Carlotta (Marion Cotillard) revine în viaţa celui care o crezuse dispărută pentru totdeauna. Întoarcerea fostei iubiri îl găseşte pe Ismaël (Mathieu Amalric) într-o relaţie cu Sylvia (Charlotte Gainsbourg), încercând să-şi refacă viaţa, în timp ce lucrează la un nou film pe care îl regizează. O producţie cinematografică în care şi viaţa personajului său pare să o ia razna.
Marion Cotillard (La vie en rose este filmul care i-a adus un Oscar, un Premiu BAFTA, Globul de Aur şi Premiul César pentru cea mai bună actriţă în 2008), Charlotte Gainsbourg (una dintre actriţele favorite ale regizorului Lars von Trier, cunoscută din Nymphomanic, Melancholia sau Antichrist) şi Mathieu Amalric (The Grand Budapest Hotel, Rois et reine, Le scaphandre et le papillon) joacă în regia lui Desplechin, care se întoarce încă o dată în trecut, cu Fantomele lui Ismael, dovedind din nou că geniul lui stă în abilitatea de a găsi lumina chiar şi în cele mai întunecate locuri.
"Sunt cinci filme comprimate într-unul singur", spune regizorul francez Arnaud Desplechin despre titlul care a deschis ediţia aniversară a Festivalului de la Cannes. "Este portretul lui Ivan, un diplomat care călătoreşte prin lume fără să o înţeleagă. Este şi portretul lui Ismael, un regizor de film care călătoreşte prin propria viaţă fără să înţeleagă nici el ceva. Este întoarcerea din morţi a unei femei. Este şi un film de spionaj. (...) Sus, din mansarda lui, Ismael încearcă încă să ţină împreună toate firele acestei naraţiuni."
Arnaud Desplechin. Regizor şi scenarist
Câştigător al Premiului César pentru Cel mai bun regizor, în 2016, pentru filmul Trois souvenirs de ma jeunesse, cineastul a fost de cinci ori prezent în Competiţia de la Cannes, o dată ca membru al juriului. Prima participare a fost în 1992, cu The Sentinel, lungmetrajul său de debut. Filmografia lui Desplechin include titlturi premiate, iar mulţi dintre actorii pe care i-a distribuit în producţiile sale au obţinut distincţii importante în festivaluri.
Descoperit în 1991, graţie scurtmetrajului său La vie des morts, Arnaud Desplechin a debutat în lungmetraj cu The Sentinel, primul său film inclus în selecţia oficială a Competiţiei Festivalului de la Cannes (4 dintre filme lui aveau să ajungă în Competiţie de-a lungul vremii).
A regizat apoi My Sex Life... or how I Got into an Argument, film ce a scos la lumină o nouă generaţie de actori, printre care Mathieu Amalric şi Emmanuelle Devos.
Mulţi dintre cei pe care i-a distribuit în filmele lui au fost premiaţi cu distincţii importante pentru rolurile interpretate. Pentru The Sentinel, Emmanuel Salinger a fost distins cu Premiul César pentru cel mai promiţător actor. Mathieu Amalric a primit aceeaşi distincţie după My Sex Life... or how I Got into an Argument. César-ul pentru cel mai bun actor a ajuns la Mathieu Amalric pentru Kings and Queen, unul pentru cel mai bun actor într-un rol secundar, la Jean-Paul Roussillon pentru A Christmas Tale, film în care Catherine Deneuve a strălucit cu o forţă atât de puternică încât i-a adus Premiul special al celei de-a 61-a ediţii a Festivalului de la Cannes.
Fantomele lui Ismael / Les fantômes d'Ismaël a avut premiera în România în 28 septembrie 2018, şi a deschis Festivalul de Film de la New York, în 2017.
Despre INDEPENDENŢA FILM
Independenţa Film este casa de distribuţie care promovează filme independente de referinţă, de nişă sau câştigătoare ale unor premii internaţionale prestigioase.
Printre premierele Independenţa Film în România se numără: The Place (r: Paolo Genovese), Au revoir là-haut (r: Albert Dupontel, 5 Premii César. Cel mai bun regizor), Aus Dem Nichts / In the Fade (r: Fatih Akin, Cel mai bun film străin, Globurile de Aur, 2018, Cea mai bună actriţă - Diane Kruger, Cannes, 2017), Nelyubov / Loveless (r: Andrey Zvyagintsev, Premiul Juriului, Cannes, 2017), Happy End, cel mai recent film al lui Michael Haneke, regizor multi-premiat, câştigător al Palme d'Or şi al Premiului Oscar, The Killing of a Sacred Deer, cu Nicole Kidman şi Colin Farrell, fermecătorul şi şocantul thriller psihologic al lui Yórgos Lánthimos, premiat cu Cel mai bun scenariu, Cannes, 2017 The Square (r: Ruben Östlund) - Palme d'Or, Cannes 2017, On The Milky Road (r: Emir Kusturica), Powidoki / Afterimage (r: Andrzej Wajda), Toivon tuolla puolen / The Other Side of Hope (r: Aki Kaurismäki) - Ursul de Argint, Berlinale 2017, La fille inconnue (r: Fraţii Dardenne), I, Daniel Blake (r: Ken Loach) - Palme d'Or, Cannes 2016, Juste la fin du monde (r: Xavier Dolan) - Grand Prix, Cannes 2016, Snowden (r: Oliver Stone), Youth (r. Paolo Sorrentino) - Cel mai bun film european 2015, Dheepan (r. Jacques Audiard) - Palme d'Or 2015, Mommy (r. Xavier Dolan), Deux jours, une nuit (r. Fraţii Dardenne), La grande bellezza (r. Paolo Sorrentino), Nymphomaniac (r. Lars von Trier), La vie d'Adèle (r. Abdellatif Kechiche), Jagten / Vânătoarea (r. Thomas Vinterberg), Amour (r. Michael Haneke), Trainspotting (r. Danny Boyle), Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (r. Jean-Pierre Jeunet), Melancholia (r. Lars von Trier), Todo sobre mi madre (r. Pedro Almodóvar), In the Mood for Love (r. Wong Kar Wai), Vicky Cristina Barcelona (r. Woody Allen), Dogville (r. Lars von Trier) etc.