Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Ştiri  Sageata  Festivalul Internaţional de Teatru Interferenţe Cluj, 2018

Despre crizele lumii contemporane - Festivalul Interferenţe, Cluj, 2018


noiembrie 2018
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Festivalul Internaţional de Teatru Interferenţe organizat de Teatrul Maghiar de Stat Cluj a început joi, 22 noiembrie 2018, cu spectacolul Ifigenia La Aulis / Occident Express de Euripide / Soeren Voima / Stefano Massini (Volkstheater din Viena), în regia Annei Badora.

În deschiderea oficială, Gábor Tompa, directorul şi selecţionerul Festivalului, a vorbit despre tema centrală din acest an, Războiul, şi a subliniat faptul că invitaţii acestei ediţii sunt atât regizori consacraţi ai teatrului contemporan, cât şi trupe şi artişti tineri, chiar debutanţi. Directorul festivalului a dedicat cea de-a VI-a ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru Interferenţe memoriei regizorului lituanian, Eimuntas Nekrošius, decedat de curând, al cărui ultim spectacol, Sons of a Bitch de Saulius Šaltenis, va fi prezentat la Cluj.

Ifigenia La Aulis / Occident Express (Compagnie Khroma din Belgia) ne propune un experiment: putem oare să utilizăm mijloacele teatrale pentru a spune povestea unei călătorii îngrozitoare, fără să abordăm povestea refugiaţilor? În Sala Studio a avut loc, în prima zi de festival, spectacolul care prezintă, într-o abordare contemporană, povestea Ismenei, fiica lui Oedip.

Vineri, 23 noiembrie 2018, în a doua zi de festival, publicul clujean poate vedea un spectacol pus în scenă de Milo Rau la Schaubühne din Berlin: Compassion. The History of the Machine Gun. Creatorii spectacolului ating un subiect contradictoriu: cât de mult suportăm suferinţa altora şi de ce o urmărim? De ce o persoană moartă la porţile Europei valorează mai mult decât miile de oameni morţi în războiul civil din Congo? Compassion. The History of the Machine Gun vorbeşte nu doar despre limitele compasiunii noastre, ci şi despre limitele umanismului european.

Tot, vineri, 23 noiembrie 2018, în Sala Studio, are loc şi concertul Lost in the Stars care prezintă muzica lui Kurt Weill şi cântecele expresionismului german din cadrul culturii Weimar, într-o interpretare de excepţie a remarcabilei cântăreţe Sanda Weigl, alături de iconoclaştii jazz-ului din centrul New York-ului, Mat Maneri (violă) şi Lucian Ban (pian).

Programul Festivalului este întregit de o varietate de alte evenimente. La Casa Tranzit poate fi vizitată, începând de vineri, 23 noiembrie 2018, expoziţia lui Botond Részegh, iar sâmbătă, 24 noiembrie 2018, are loc conferinţa Digital Hermits, care ne vorbeşte despre dilemele realităţii virtuale.

De asemenea, la Casa TIFF, publicul se poate întâlni în fiecare dimineaţă cu artiştii invitaţi; aceste discuţii sunt şi transmise live, pe pagina de facebook a Festivalului.


Programul zilelor următoare:

Duminică, 25 noiembrie 2018

Ora 19.00, Sala Mare
Macbeth - Shakespeare
Theatre-Festival Baltic House, Rusia, regizor: Luk Perceval
Tragedia Macbeth de W. Shakespeare este prima producţie realizată în Rusia de celebrul regizor european Luk Perceval. Regizorul nu a mai abordat până acum piesa Macbeth dintr-o perspectivă comună. Pentru el, tema principală a tragediei este relaţia intimă dintre un bărbat şi o femeie, prin aspectele sale cele mai tainice şi periculoase.

Luni, 26 noiembrie 2018
Ora 19.00, Sala Mare
Patrioţii - Jovan Sterija Popović
Teatrul Naţional din Belgrad, Serbia, regia: András Urbán
Acţiunea se petrece în anul 1848, o perioadă în care revoluţia se răspândeşte din Franţa, în Italia şi Ungaria, şi ajunge până în Vršac, un mic oraş din Banat, unde un grup de parveniţi şi falşi negustori locali se dau drept reprezentanţii Serbiei. Singura calitate pe care o au pentru îndeplinirea acestui rolul este patriotismul, un patriotism ce se mulează perfect pe interesele personale. Iniţial, păstrează aparenţa de "patrioţi maghiari" umili. În momentul în care află de revolta sârbilor şi despre apelul privind crearea Voivodinei sârbeşti, se transformă pe loc în despoţi.




 Toate articolele despre Festivalul Internaţional de Teatru Interferenţe Cluj, 2018


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

 Alte articole de Comunicat de presă


Alte articole

 Slumdog Woyzeck - Woyzeck la Interferenţe, 2018, Mihai Brezeanu
 Lecţii pentru mine însumi - Elvira la Interferenţe, 2018, Mihai Brezeanu
 Esenţe pe bază de Macbeth la Interferenţe, 2018, Mihai Brezeanu
 Un Macbeth reducţionist la Interferenţe, 2018, Adrian Ţion
 Un individ inclasabil, care ne calcă pe stereotipuri - Cezary idzie na wojnę / Cezary Goes to War la Interferenţe, 2018, Mihai Brezeanu
 Toate articolele despre Festivalul Internaţional de Teatru Interferenţe Cluj, 2018


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected]. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer