Selecţia reuneşte 7 filme considerate patrimoniu al cinematografiei argentiniene. Este vorba despre titluri care fac parte din cele 100 de pelicule din producţia cinematografică argentiniană a ultimilor 40 de ani, restaurate digital 4 k, cu cea mai mare atenţie în laboratorul "Gotika" din Buenos Aires şi folosind cele mai performante metode. Acest lucru a fost posibil graţie programului "Plan Recuperar" al cărui obiectiv - prin eforturile comune ale Secretariatului pentru Cultură din Argentina şi ale Asociaţiei Regizorilor Argentinieni de Film - este acela de a recupera şi digitaliza pelicule considerate de-acum clasice.
Cele şapte filme sunt semnate de regizori precum Eliseo Subiela, Adrián Caetano, Bruno Stagnaro, Fernando Pino Solanas, Adolfo Aristarain etc.
Intrarea este liberă în limita numărului de locuri disponibile. Accesul în sală se face pe baza unei solicitări de rezervare de loc trimisă la adresa de mail [email protected]. Rezervarea devine valabilă numai dacă solicitantul a primit în scris o confirmare a disponibilitatii de locuri.
Program
Luni, 18 februarie 2019, ora 19.00
Un Oso Rojo, regia Adrian Caetano, Argentina, 2002, 95 minute, versiunea originală spaniolă, subtitrare română, gen dramă.
Deşi doar Oso le ţine şirul, au trecut şapte ani de când a fost închis pentru crimă şi jaf armat. Fiica lui, Alicia, împlinea un an în ziua jafului, iar Natalia, soţia lui, probabil nu l-a iertat niciodată. Acum, când iese în stradă, eliberat condiţionat, Oso se gândeşte că, cine ştie, o poate lua de la capăt. Ca un western urban, Un Oso Rojo trasează destinul unui justiţiar marginal în cruciada reală a unei suburbii din Buenos Aires.
Marti, 19 februarie 2019, ora 19.00
Pizza, Birra, Faso, regia Adrian Caetano şi Bruno Stagnaro, Argentina, 1997, 92 minute; versiune originală spaniolă, subtitrare în engleză, acţiune.
Patru prieteni. Un oraş. O singură soluţie... Cordobés locuieşte împreună cu trei prieteni şi cu soţia lui, Sandra, care e însărcinată. Cei patru adolescenţi marginalizaţi au alcătuit o bandă care bate străzile din Buenos Aires. Trăiesc din jafuri, dar nu acţionează singuri, ci întotdeauna execută ordinele cuiva care păstrează cea mai mare parte a prăzii. Filosofia de viată a lui Cordobés şi a prietenilor lui este că atâta timp cât nu le lipsesc berea, pizza şi ţigările, totul este suportabil.
Miercuri, 20 februarie 2019, ora 19:00
Sur, regia Fernando Pino Solanas, Argentina, 1987, 118 minute, versiune originală spaniolă, subtitrare în engleză, gen dramă.
Argentina, 1983, sfârşitul dictaturii militare. Floreal iese, în sfârşit, din închisoare. Timp de cinci ani, soţia a aşteptat ca el să se întoarcă; dar, în tot acest timp, cuplul, ca şi ţara, s-a schimbat. Cu toate acestea, ambii doresc cu ardoare să-şi regăsească speranţa şi libertatea.
Joi, 21 februarie 2019, ora 19:00
Roma, regia Adolfo Aristarain, Argentina, 2004, 155 minute, versiune originală spaniolă, subtitrare în engleză, gen dramă.
Filmul redă povestea vieţii unui scriitor argentinian, Joaquin Gonez, care acum trăieşte în Spania. La vârsta de 60 de ani, acesta vrea să-şi scrie memoriile, ajutat fiind de Manuel Cueto tânărul său asistent. Discuţia dintre cei doi are menirea de a-l face pe Gonez să călătorească înapoi în timp şi de a răscoli în sufletul acestuia amintiri de mult şi adânc îngropate. Astfel, aflăm că Joaquin Gonez este fiul unor muzicieni, având o relaţie foarte apropiată cu mama lui, Roma, pe care o divinizează, iar după moartea tatălui său trec amândoi prin clipe dramatice. Curând, Cuerto realizează că slujba pe care o are este mai complicată decât credea iniţial deoarece Gonez suferă un blocaj, aflându-se în totală pană de inspiraţie. Asta înseamnă că asistentul va trebui să facă şi munca de scriitor. Imaginile din trecutul lui Gonez, adică perioada copilăriei la Buenos Aires până la sosirea în Spania, sunt realizate cu ajutorul flash-back-urilor. Este un film cu adevărat emoţionant care vorbeşte despre viaţă, moarte, sentimente, lupte politice, iubire şi dezamăgiri.
Vineri, 22 februarie 2019, ora 19.00
El lado oscuro del corazón, regia Eliseo Subiela, Argentina, 1992, 127 minute, versiune originală spaniolă, subtitrare în engleză, gen dramă.
Într-un romantism voios şi suprarealist, un poet numit Oliviero, trăieşte în Buenos Aires unde îşi câştigă pâinea recitând poezii la semafoare. Printre prietenii săi se numără un sculptor excentric, Canadian, şi Moartea. Da, ciudat, însă poetul are o legătură cel puţin bizară cu însăşi Moartea care încearcă să îl convingă să revină cu picioarele pe pământ, să nu mai fie copil şi să îşi caute un loc de muncă. Oliveiro e în căutarea iubirii absolute, însă nu o caută unde trebuie, în aşa fel, încât, femeile care ajung în patul lui, dimineaţa dispar printr-o uşă misterioasă. Însă lucrurile se schimbă când Oliviero cunoaşte o prostituată de care se îndrăgosteşte, ea însă nu vrea să fie cu el, aşa că rolurile ajung să se schimbe.
Sâmbătă, 23 februarie 2019, ora 17.00
Hombre mirando al Sudeste, regia Eliseo Subiela, Argentina, 1986, 105 minute, versiune originală spaniolă, subtitrare în engleză, gen dramă.
Dr. Julio Denis este psihiatru şi lucrează într-un spital de neuropsihiatrie. Într-o zi, la cabinetul lui din spital se prezintă un tânăr, Rantés, care pretinde a fi o fiinţă de pe altă planetă. Doctorul îl tratează ca pe un paranoic, dar Rantés se insinuează în viaţa lui făcându-l să se îndoiască dacă este într-adevăr nebun, şi în mod subtil, îl obligă să-şi regândească viaţa şi profesia.
Sâmbată, 22 februarie 2019, ora 19.00
Juan Moreira, regia Leonardo Favio, Argentina, 1973, 102 minute, versiune originală spaniolă, subtitrare în engleză, gen dramă, istoric.
Bazat pe un roman al lui Eduardo Gutiérrez, filmul povesteşte viaţa şi moartea lui Gaucho Moreira, un personaj ce a devenit una dintre figurile mitice ale istoriei argentiniene, un luptător singuratic pentru dreptate în Pampasul argentinian în perioada de formare a naţiunii. Figura sa a inspirat numeroase opere literare, filme şi piese muzicale.