noiembrie 2019
Articole diverse
3 noiembrie 2019 (Duminică)
Ora 11.00


Totul e foarte normal - spectacol pentru părinţi şi adolescenţi

Echipa proiectului: arh. Gabi Albu, psiholog Carmen Anghelescu, Alexa Băcanu, Viorel Cojanu, Silvana Negruţiu, Leta Popescu
fotografii: Andrei Runcanu

"Totul e foarte normal" vorbeşte despre o vârstă a schimbărilor fizice, emoţionale şi intelectuale care se petrec la începutul adolescenţei.
Spectacolul e dedicat părinţilor şi copiilor cu vârste între 11 şi 15 ani şi încearcă, prin participarea lor activă, să uşureze comunicarea dintre generaţii, abordând în acelaşi timp teme care ne interesează pe toţi: cât de importantă e educaţia sexuală în şcoli, de unde mai află azi copiii despre corpul lor, cât de înţeleşi se simt şi câtă nevoie au să comunice despre ceea ce li se întâmplă.
Scopul este acela de a stimula dialogul între părinţi şi adolescenţi şi de a preveni, pe cât posibil, sentimentele de vinovăţie şi ruşine care însoţesc de multe ori descoperirea identităţii sexuale.

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la [email protected] sau 0732.101 860 / 0787.714 551

Durata: 1h 10' / limita de vârstă: +11

5 noiembrie 2019 (Marţi)
Ora 19.00


MONSTER
de Duncan Macmillan
Traducere: Denisa Nicolae
Distribuţie: Liviu Romanescu, Augustin Kremser, Denisa Nicolae, Mihaela Rădescu
Regie: Nicolae Constantin Tănase
Scenografie: Adeline Andreea Bădescu
Lighting design: Alexandru Matios

"Monster" este o disecţie a procesului de educare si responsabilizare, a acelui moment în care adolescenţii încetează să mai fie priviţi de către adulţi drept copiii care au nevoie de sprijin şi protecţie şi încep să fie consideraţi o problemă.
Mai presus de toate însă, este o piesă despre speranţă şi răul pe care ţi-l poţi face ţie şi celorlalţi atunci când pierzi controlul.

Mulţumiri: Răzvan Mizdan şi Modulab
Parteneri de proiect: Asociaţia Telefonul Copilului, Atlas Help
Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
Producător: Vanner Collective în parteneriat cu Replika.

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE - următiţi pagina de Facebook şi site-ul www.centrulreplika.com pentru detalii.

Durata: 1h 45' / limita de vârstă: +16

6 noiembrie 2019 (Miercuri)
Ora 18.00 şi ora 20.00


Growing Up (titlu în lucru) | Premieră

Text şi regie: Ozana Nicolau
Distribuţie: Ilinca Manolache, Mihaela Rădescu
Scenografie: Gabi Albu
Mişcare: Carmen Coţofană
Muzică: Diana Miron
Animaţie: Laura Pop
Lighting design: Răzvan Dobrescu

O tânără se luptă să fie cea mai bună în meseria ei, indiferent de consecinţele asupra sa şi asupra celorlalţi. Forţa care o pune în mişcare este doar parţial cunoscută şi o îndreaptă cu viteză către un dead-end. Pentru a ieşi din blocaj, Alexa trebuie să se întoarcă în timp pentru a găsi răspunsuri la dilemele din prezent.

Producător: ART REVOLUTION
Proiect co-finanţat de AFCN.

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE - următiţi pagina de Facebook şi site-ul www.centrulreplika.com pentru detalii.

Durata: 50' / limita de vârstă: +16

7 noiembrie 2019 (Joi)
Ora 19.00


Toată liniştea din lume

de Mihaela Michailov şi Radu Apostol
Distribuţie: Katia Pascariu
Regie & lighting design: Radu Apostol
Scenografie: Gabi Albu
Spaţiul sonor & muzica: Alex Bălă
Video: Elena Găgeanu
Mişcare: Paul Dunca

12 ore din viaţa unei mame singure, cu doi copii de 14 şi 16 ani.
12 ore ca un roller coaster emoţional între "tipic" şi "atipic".
12 ore petrecute între două lumi paralele.
"Toată liniştea din lume" e un spectacol despre Mamă.
Pentru toate clipele în care ai simţit că eşti cumplit de singură.
Pentru toţi anii în care ai tânjit s-auzi "mama".
Pentru toate nopţile care ai sperat să se sfârşească în altfel de dimineţi.

Producător: Ado în parteneriat cu Replika
Mulţumiri: Mika Mka pentru traducerea textelor în limba olandeză
Proiect co-finanţat de AFCN.

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la [email protected] sau 0732.101 860 / 0787.714 551

Durata: 1h 50' / limita de vârstă: +16

8 noiembrie 2019 (Vineri)
Ora 19.00


Toată liniştea din lume

de Mihaela Michailov şi Radu Apostol
Distribuţie: Katia Pascariu
Regie & lighting design: Radu Apostol
Scenografie: Gabi Albu
Spaţiul sonor & muzica: Alex Bălă
Video: Elena Găgeanu
Mişcare: Paul Dunca

12 ore din viaţa unei mame singure, cu doi copii de 14 şi 16 ani.
12 ore ca un roller coaster emoţional între "tipic" şi "atipic".
12 ore petrecute între două lumi paralele.
"Toată liniştea din lume" e un spectacol despre Mamă.
Pentru toate clipele în care ai simţit că eşti cumplit de singură.
Pentru toţi anii în care ai tânjit s-auzi "mama".
Pentru toate nopţile care ai sperat să se sfârşească în altfel de dimineţi.

Producător: Ado în parteneriat cu Replika
Mulţumiri: Mika Mka pentru traducerea textelor în limba olandeză
Proiect co-finanţat de AFCN.

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la [email protected] sau 0732.101 860 / 0787.714 551

Durata: 1h 50' / limita de vârstă: +16

10 noiembrie 2019 (Duminică)
Ora 19.00


Prezentare finală - Rezidenţe artistice la Replika 2019

Pe 10 noiembrie 2019, la Centrul de Teatru Educaţional Replika are loc prezentarea celor 3 spectacole-lectură rezultate în urma programului de rezidenţe care au avut loc în 2019.

"S-a întâmplat ceva?" de Maria Avram
O piesă despre o noapte care testează limite. O piesă despre o vârstă la care senzaţiile sunt de multe ori incerte. O piesă despre adolescenţi care tatonează graniţele spaţiului privat şi ajung să nu ţină cont de ele. O piesă despre profesori care încearcă să gestioneze situaţii tensionate.

"Împreună" de Lavinia Branişte
"Împreună" e povestea unui bătrân ajuns pe patul de spital după ce a fost luat cu Salvarea de acasă şi a celor două fiice ale lui care vin să stea cu el, să-l îngrijească şi să gestioneze relaţia cu personalul medical. Una dintre ele doreşte să-l împărtăşească cu forţa atunci când trece preotul de la capela spitalului. Dialogurile din piesă au loc în preajma acestui moment, care scoate la iveală diferenţele uriaşe de opinie între cele două surori, dar şi răni vechi din trecut şi gândul fulgerător, plin de durere şi de ruşine, al uneia dintre ele, că sfârşitul ar fi eliberator şi le-ar reda tuturor demnitatea. Textul are ca punct de plecare o povestire din volumul "Escapada" (Polirom, 2014).

"Părăsindu-ţi mama" de Alexandru Gorghe
"Părăsindu-ţi mama" este un text despre iubirea dintre o mamă şi fiul ei, despre grijă, despre nevoie, despre dependenţă. Este despre cum iubirea poate deforma caractere şi distruge vieţi. Despre cum intenţiile nu se pupă mai niciodată cu urmările.

11 noiembrie 2019 (Luni)
Ora 19.00


Mama Dolores.Ro - Instalaţie performativă

Un spectacol de: Andreea Lăcătuş, Andreea-Diana Nistor, Alexandru Mircioi, Georgiana Surugiu, Lorand Lorincz, Mihaela Rădescu, Viorel Cojanu, Minodora Broscoi, Eduard Burghelea
Distribuţie: Mihaela Rădescu, Viorel Cojanu, Minodora Broscoi, Eduard Burghelea
Producţie video: DIN STUDIO SRL-D

Care sunt primele 3 imagini care îţi vin în minte când auzi cuvântul "mamă"?
Primele 3 versuri?
Primele 3 amintiri?
Cum îţi vezi viaţa în 5
În 10 ani?
Instalaţia propune o experienţă imersivă în care spectatorul va interacţiona unu la unu cu actorii şi elementele scenografice şi audio-vizuale, urmărind un traseu personalizat. Invităm publicul să participe la construcţia personajului "MAMA" aşa cum se vede el în media, în artă, în discursurile predominante dar şi în memoria afectivă a fiecăruia dintre noi.
Producţie inCAP în parteneriat cu Centrul de Teatru Educaţional Replika

Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected].

Durată (aproximativă): 1h / limita de vârstă: +15

12 noiembrie 2019 (Marţi)
Ora 18.00 şi ora 20.00


Growing Up (titlu în lucru)

Text şi regie: Ozana Nicolau
Distribuţie: Ilinca Manolache, Mihaela Rădescu
Scenografie: Gabi Albu
Mişcare: Carmen Coţofană
Muzică: Diana Miron
Animaţie: Laura Pop
Lighting design: Răzvan Dobrescu

O tânără se luptă să fie cea mai bună în meseria ei, indiferent de consecinţele asupra sa şi asupra celorlalţi. Forţa care o pune în mişcare este doar partial cunoscută şi o îndreaptă cu viteză către un dead-end. Pentru a ieşi din blocaj, Alexa trebuie să se întoarcă în timp pentru a găsi răspunsuri la dilemele din prezent.

Producător: ART REVOLUTION
Proiect co-finanţat de AFCN.

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE - următiţi pagina de Facebook şi site-ul www.centrulreplika.com pentru detalii.

Durata: 50' / limita de vârstă: +16

13 noiembrie 2019 (Miercuri)
Ora 19.00


ÎMI PLACE SUSHI | Reactor la Replika

Text: Ioana Hogman
Regie: Raul Coldea
Scenografie: Gábor Zsófi
Muzica live: Fluidian (Emil Gherasim)
Distribuţie: Bianco Erdei, Cătălin Filip, Emil Gherasim, Doru Taloş, Paul Socol

ÎMI PLACE SUSHI îşi propune să arunce un ochi asupra felului în care ne simţim unii lângă alţii în societate prin convergenţa a două teme majore ale zilelor noastre: frica, motor al tuturor acţiunilor (sau non-acţiunilor) noastre şi masculinitatea, chestionată permanent de cea dintâi. Întâlnirea lor creează nevoia redefinirii unor termeni foarte prezenţi în limbajul nostru uzual sau a restabilirii modului în care pot fi întrebuinţaţi în aşa fel încât să nu împuternicească fenomenele care ne distanţează.

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE - următiţi pagina de Facebook şi site-ul www.centrulreplika.com pentru detalii.

Durată: 1h 30' / limita de vârstă: +16

Atenţie! Acest spectacol conţine scene care pot avea un puternic impact emoţional.

18 noiembrie 2019 (Luni)
Ora 19.00


FAMILIA FĂRĂ ZAHĂR

Regia: Radu Apostol
Texte: Mihaela Michailov
Versuri: Bobi Dumitraş
Muzica: Bobo Burlăcianu
Scenografia: Gabi Albu
Coregrafia: Paul Dunca
Video design: Elena Găgeanu, Gabi Albu
Asistent de regie, asistenţă tehnică: Andreea Iacomiţă
Pregătirea muzicală: Oana Puşcatu
Orchestraţie pian live: Silvana Negruţiu, Oana Puşcatu
Sunet: Tudor Bâlcu
Distribuţie: Mihaela Rădescu, Viorel Cojanu, Gabi Costin, Oana Puşcatu, Silvana Negruţiu, Paul Dunca

Familia Fără Zahăr, spectacol de teatru muzical despre familia la români.
Coproducţie Teatrul Mic - Replika, Familia Fără Zahăr, în regia lui Radu Apostol, după un text semnat de Mihaela Michailov, surprinde vocile celor care nu se regăsesc în formate prestabilite şi tipare moştenite. Spectacolul modelează percepţia asupra înţelegerii familiei, ca o construcţie fluidă, în care apartenenţa se scrie continuu şi raportările se schimbă în funcţie de variabile imprevizibile.
Familia este văzută ca un concert intersecţional, în care vocile părinţilor, copiilor, bunicilor, bisericii, roboţilor, regulilor normative şi clişeelor opresive, vocile celor care nu se regăsesc în formate prestabilite şi tipare moştenite modelează percepţia asupra înţelegerii "celulei de bază a societăţii". Familia e o construcţie fluidă în care apartenenţa se scrie continuu şi raportările se schimbă în funcţie de variabile imprevizibile.

Biletele se pot achiziţiona de la casa de bilete a Teatrului Mic sau online: https://www.teatrulmic.ro/ticketsys-event/familia-fara-zahar£-18-11-2019-1900/

Durată: 1h 50' / limita de vârstă: +14

20 noiembrie 2019 (Miercuri)
Ora 19.00


EVANGHELIA DUPĂ MARIA | PLATFORMA DE TEATRU POLITIC 2019

Un spectacol de: Nora Dorogan, Nicoleta Esinencu, Kira Semionov, Doriana Talmazan
Text: Nicoleta Esinencu
O coproducţie: Theater Rampe şi Teatru-spălătorie
Spectacol produs cu susţinerea Szenenwechsel, un program al Fundaţiei Robert Bosch.

Evanghelia după Maria e prima parte din cele două texte scrise de Nicoleta Esinencu şi primul din cele două spectacole produse în cadrul proiectului "Who Run the World: Evanghelia după Maria / Apocalipsa după Lilith" în colaborare cu Theater Rampe, din Stuttgart.
La început a fost cuvîntul şi cuvîntul era biblia şi biblia deveni propagandă. Iar propaganda - o maşinărie. Textele Nicoletei Esinencu se folosesc de cea mai bună propagandă scrisă vreodată - de biblie, pentru a crea propria propagandă care să mobilizeze femeile în lupta împotriva injustiţiei. Adam a fost răsturnat, iar dumnezeu - înlocuit. Textele celebrează cele două dizidente ale bibliei - Maria Magdalena şi Lilith. Ele îşi apropriază începutul şi sfîrşitul, Evanghelia şi Apocalipsa. Sînt zeiţe punitive, eliberatoare, furioase şi milostive.
Alături de Maria Magdalena şi Lilith, sînt povestite istoriile femeilor din diferite părţi ale lumii, din generaţii diferite, clase sociale diferite, femei ce luptă cu sistemul patriarhal. Astfel, creînd o contranaraţiune, o naraţiune care să stea la baza unui oraş sau chiar a unei lumi a femeilor.

Mulţumim tuturor celor care aţi împărţit istoriile voastre cu noi!
Mulţumim Ion Gnatiuc, Eugen Grişco, AFI şi Zpaţiu/Space pentru susţinere.

ATENŢIE! ACEST SPECTACOL CONŢINE SCENE CU LUMINI INTERMITENTE.

Intrare liberă pe bază de rezervare la:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScsQ5UNtnGyJWdsZH-eQZSDfsSbhzpn5mMgbbfi3kydvTGVEw/viewform

Durata: 1h 30' / limita de vârstă: +12

21 noiembrie 2019 (Joi)
Ora 19.00


EVANGHELIA DUPĂ MARIA | PLATFORMA DE TEATRU POLITIC 2019

Un spectacol de: Nora Dorogan, Nicoleta Esinencu, Kira Semionov, Doriana Talmazan
Text: Nicoleta Esinencu
O coproducţie: Theater Rampe şi Teatru-spălătorie
Spectacol produs cu susţinerea Szenenwechsel, un program al Fundaţiei Robert Bosch.

Evanghelia după Maria e prima parte din cele două texte scrise de Nicoleta Esinencu şi primul din cele două spectacole produse în cadrul proiectului "Who Run the World: Evanghelia după Maria/Apocalipsa după Lilith" în colaborare cu Theater Rampe, din Stuttgart.
La început a fost cuvîntul şi cuvîntul era biblia şi biblia deveni propagandă. Iar propaganda - o maşinărie. Textele Nicoletei Esinencu se folosesc de cea mai bună propagandă scrisă vreodată - de biblie, pentru a crea propria propagandă care să mobilizeze femeile în lupta împotriva injustiţiei. Adam a fost răsturnat, iar dumnezeu - înlocuit. Textele celebrează cele două dizidente ale bibliei - Maria Magdalena şi Lilith. Ele îşi apropriază începutul şi sfîrşitul, Evanghelia şi Apocalipsa. Sînt zeiţe punitive, eliberatoare, furioase şi milostive.
Alături de Maria Magdalena şi Lilith, sînt povestite istoriile femeilor din diferite părţi ale lumii, din generaţii diferite, clase sociale diferite, femei ce luptă cu sistemul patriarhal. Astfel, creînd o contranaraţiune, o naraţiune care să stea la baza unui oraş sau chiar a unei lumi a femeilor.

Mulţumim tuturor celor care aţi împărţit istoriile voastre cu noi!
Mulţumim Ion Gnatiuc, Eugen Grişco, AFI şi Zpaţiu/Space pentru susţinere.

ATENŢIE!
ACEST SPECTACOL CONŢINE SCENE CU LUMINI INTERMITENTE.

Intrare liberă pe bază de rezervare la:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeWo93ACYoaZ1l3RA7el-Ucir3LOOEfxa50F67I-yj1xaHHhA/viewform

Durata: 1h 30' / limita de vârstă: +12

22 noiembrie 2019 (Vineri)
Ora 19.00


RECVIEM DUPĂ EUROPA | PLATFORMA DE TEATRU POLITIC 2019

Un spectacol de Nora Dorogan, Nicoleta Esinencu, Kira Semionov, Doriana Talmazan, Artiom Zavadovsky
O producţie: Teatru-spălătorie
Coproducător: Schauspielhaus Graz
Cu susţinerea: Zpaţiu/Space.

În condițiile în care atît la nivel politic: "Asigurarea unui mediu de afaceri confortabil şi asigurarea unei atractivități investiționale în Republica Moldova este prioritatea numărul unu al acestui Guvern." (Pavel Filip, prim-ministru al Republicii Moldova), cît şi la nivelul societății civile şi mass-media domină discursul care susține încurajarea investițiilor străine cu orice preț. Pentru care principalul indicator al garantării bunăstării Moldovei, adică a cetățenilor acestei țări, sînt milioanele de euro investiți şi locurile de muncă care apar, dar nu şi condiţiile de lucru. Pentru care finanțatorii, investitorii, patronii, angajatorii vor fi tot timpul mai importanți decît angajații care primesc salariile în plic, muncitorii care lucrează cu mult peste 40 de ore pe săptămînă sau lucrătorii la negru. Pentru care Codul Muncii nu e pentru protecția muncitorului, ci pentru crearea unui mediu de afaceri favorabil.
În Recviem pentru Europa ne propunem să vedem cum stau lucrurile dintr-o altă perspectivă, aceea a oamenilor care muncesc în aceste companii. Dincolo de mîndria de a coase pentru Armani sau Dior, de a face cabluri pentru BMW sau Mercedes. Care e istoria lor?
În acelaşi timp, în acest proces numit "tranziție" în care se află Moldova în ultimii peste 20 de ani, nu este singură. Este încurajată, ghidată, chiar presată de instituții şi structuri internaționale cum ar fi FMI, Banca Mondială sau Uniunea Europeană.
Moldova are o singură posibilitate, şi anume să aleagă între Rusia şi Europa. Este opinia care a monopolizat spaţiul nostru public. Și care identifică orice discurs critic asupra Europei ca fiind o poziție pro-Rusia şi viceversa. Privind dincolo de această opinie, "Recviem pentru Europa" reflectă critic modul în care şi-au promovat discursul, politicile, dar mai ales interesele în Moldova instituțiile europene şi modul în care acestea au afectat cetățenii Moldovei. Şi nu în ultimul rînd, modul în care capitalismul a fost promovat ca fiind unica soluţie fără a avea dreptul de a chestiona acest lucru.

Intrare liberă pe bază de rezervare la:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScTiRRwtMk835oorsxo9LX8ba0D5uyxxA78uNnKQhXXPMd_ow/viewform

Durata: 1h 30' / limita de vârstă: +12

23 noiembrie 2019 (Sâmbătă)
Ora 19.00


RECVIEM DUPĂ EUROPA | PLATFORMA DE TEATRU POLITIC 2019

Un spectacol de Nora Dorogan, Nicoleta Esinencu, Kira Semionov, Doriana Talmazan, Artiom Zavadovsky
O producţie: Teatru-spălătorie
Coproducător: Schauspielhaus Graz
Cu susţinerea: Zpaţiu/Space.

În condițiile în care atît la nivel politic: "Asigurarea unui mediu de afaceri confortabil şi asigurarea unei atractivități investiționale în Republica Moldova este prioritatea numărul unu al acestui Guvern." (Pavel Filip, prim-ministru al Republicii Moldova), cît şi la nivelul societății civile şi mass-media domină discursul care susține încurajarea investițiilor străine cu orice preț. Pentru care principalul indicator al garantării bunăstării Moldovei, adică a cetățenilor acestei țări, sînt milioanele de euro investiți şi locurile de muncă care apar, dar nu şi condiţiile de lucru. Pentru care finanțatorii, investitorii, patronii, angajatorii vor fi tot timpul mai importanți decît angajații care primesc salariile în plic, muncitorii care lucrează cu mult peste 40 de ore pe săptămînă sau lucrătorii la negru. Pentru care Codul Muncii nu e pentru protecția muncitorului, ci pentru crearea unui mediu de afaceri favorabil.
În Recviem pentru Europa ne propunem să vedem cum stau lucrurile dintr-o altă perspectivă, aceea a oamenilor care muncesc în aceste companii. Dincolo de mîndria de a coase pentru Armani sau Dior, de a face cabluri pentru BMW sau Mercedes. Care e istoria lor?
În acelaşi timp, în acest proces numit "tranziție" în care se află Moldova în ultimii peste 20 de ani, nu este singură. Este încurajată, ghidată, chiar presată de instituții şi structuri internaționale cum ar fi FMI, Banca Mondială sau Uniunea Europeană.
Moldova are o singură posibilitate, şi anume să aleagă între Rusia şi Europa. Este opinia care a monopolizat spaţiul nostru public. Și care identifică orice discurs critic asupra Europei ca fiind o poziție pro-Rusia şi viceversa. Privind dincolo de această opinie, "Recviem pentru Europa" reflectă critic modul în care şi-au promovat discursul, politicile, dar mai ales interesele în Moldova instituțiile europene şi modul în care acestea au afectat cetățenii Moldovei. Şi nu în ultimul rînd, modul în care capitalismul a fost promovat ca fiind unica soluţie fără a avea dreptul de a chestiona acest lucru.

Intrare liberă pe bază de rezervare la:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdnf4LQMh7eI4L0kqLaT9GluGWfrLO_U6z8hHyJ0dISrcUjfw/viewform

Durata: 1h 30' / limita de vârstă: +12

24 noiembrie 2019 (Duminică)
Ora 19.00


'90 | PLATFORMA DE TEATRU POLITIC 2019

De/cu: Alex Fifea, Alice Monica Marinescu, Katia Pascariu, Alexandru Potocean, Andrei Şerban
Scenografia: Irina Gâdiuţă
Coregrafia: Paula Dunker
Dramaturgia şi regia: David Schwartz
Producţie: Asociaţia O2G şi MACAZ - Teatru Coop

Cinci actriţe şi actori preocupaţi de teatru politic şi istorie recentă (Alexandru Fifea, Alice Monica Marinescu, Katia Pascariu, Alexandru Potocean, Andrei Şerban) împreună cu regizorul David Schwartz, îşi propun să investigheze şi să reevalueze perioada post-socialistă, pornind de la amintiri personale şi istorii de familie.
Spectacolul '90 este rezultatul unui demers de rememorare şi teatralizare a multiplelor experienţe şi întâmplări de familie, pendulând între implicare emoţională şi distanţare critică. Prin intermediul a cinci poveşti de familie, urmărim reconfigurarea radicală a societăţii româneşti - de la rescrierea în cheie anticomunistă a biografiilor elitei intelectuale şi academice la privatizarea locuinţelor; de la mirajul aventurilor antreprenoriale, la degradarea vieţii muncitorilor şi angajaţilor la stat.

Intrare liberă pe bază de rezervare la:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSchOx6W-P3J1rrnPNw2kE70gWQSY6Y0kSg3yDjd-bUyxkfk3Q/viewform

Durata: 1h 35' / limita de vârstă: +12

25 noiembrie 2019 (Luni)
Ora 19.00


Lucrător universal | PLATFORMA DE TEATRU POLITIC 2019

Distribuţie: Alice Monica Marinescu, Katia Pascariu, Alexandru Potocean, Andrei Şerban
Scenografia: Irina Gâdiuţă
Muzica şi versurile: Maria Sgârcitu
Coregrafia: Carmen Coţofană
Identitate vizuală: Cătălin Rulea
Regia şi dramaturgia: David Schwartz
Documentare: Veronica Lazăr, Alice Monica Marinescu, Rodica Novac, Katia Pascariu, Alexandru Potocean, David Schwartz, Andrei Şerban, Andra Tarara

În România, în 2019, peste 800 de mii de persoane sunt salariate în comerţ, domeniul cu cel mai mare număr de lucrători din ţară. Dintre acestea, 83 de mii lucrează în companii multinaţionale. Spectacolul se concentrează pe istoriile personale, relaţiile şi atitudinile a patru lucrători şi lucrătoare dintr-un supermarket fictiv din Bucureşti. Bazat pe documentare extinsă, prin interviuri şi ateliere cu lucrători şi lideri de sindicat din cinci multinaţionale din retail, spectacolul vorbeşte despre problemele, presiunile şi provocările cu care se confruntă angajaţii şi sindicatele din comerţ în context local.

Spectacol realizat în parteneriat cu Federaţia Sindicatelor din Comerţ şi produs în cadrul programului "I.A.R. - Istorii Alternative în România", co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Intrare liberă pe bază de rezervare la:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeU58w1CSFdRwq_RMIAOdRK4arSvNcDzLJMZTHjbNrZZ9V4pQ/viewform

Durata: 1h 30' / limita de vârstă: +12

26 noiembrie 2019 (Marţi)
Ora 19.00


Lucrător universal | PLATFORMA DE TEATRU POLITIC 2019

Distribuţie: Alice Monica Marinescu, Katia Pascariu, Alexandru Potocean, Andrei Şerban
Scenografia: Irina Gâdiuţă
Muzica şi versurile: Maria Sgârcitu
Coregrafia: Carmen Coţofană
Identitate vizuală: Cătălin Rulea
Regia şi dramaturgia: David Schwartz
Documentare: Veronica Lazăr, Alice Monica Marinescu, Rodica Novac, Katia Pascariu, Alexandru Potocean, David Schwartz, Andrei Şerban, Andra Tarara

În România, în 2019, peste 800 de mii de persoane sunt salariate în comerţ, domeniul cu cel mai mare număr de lucrători din ţară. Dintre acestea, 83 de mii lucrează în companii multinaţionale. Spectacolul se concentrează pe istoriile personale, relaţiile şi atitudinile a patru lucrători şi lucrătoare dintr-un supermarket fictiv din Bucureşti. Bazat pe documentare extinsă, prin interviuri şi ateliere cu lucrători şi lideri de sindicat din cinci multinaţionale din retail, spectacolul vorbeşte despre problemele, presiunile şi provocările cu care se confruntă angajaţii şi sindicatele din comerţ în context local.

Spectacol realizat în parteneriat cu Federaţia Sindicatelor din Comerţ şi produs în cadrul programului "I.A.R. - Istorii Alternative în România", co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Intrare liberă pe bază de rezervare la:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf_QGzjhI0b9_tMxEZjCiDZCGYiTZz7WBxLQI9ElECmmHVoug/viewform

Durata: 1h 30' / limita de vârstă: +12

28 noiembrie 2019 (Joi)
Ora 19.00


ROVEGAN

Text şi regie: Catinca Drăgănescu
Distribuţie: Mihaela Teleoacă, Valentina Zaharia, Silvana Negruţiu
Muzică: Alexei Turcan
Video şi documentare: Alexandra Dincă, Vlad Bîrdu, Ionuţ Popescu

Inspirat de cartea Lilianei Nechita, "Cireşe amare" şi realizat ȋn urma unei ample documentări desfăşurate ȋn localităţi din judeţul Vaslui, ROVEGAN explorează fenomenul migraţiei motivate de sărăcie dinspre Europa de Est spre Occident.
Urmând traseul unui basm contemporan, spectacolul ficţionalizează experienţa mamelor nevoite să plece la muncă ȋn Italia şi interoghează asupra efectelor unei astfel de dislocări ȋn plan personal şi social. ROVEGAN ia forma unui storytelling colectiv urmărind povestea unei familii prin prisma a trei generaţii de femei şi a modului ȋn care fiecare ȋnţelege lupta pentru o viaţă mai bună.

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE - următiţi pagina de Facebook şi site-ul www.centrulreplika.com pentru detalii.

Durată: 1h 30' / limita de vârstă: +14

30 noiembrie 2019 (Sâmbătă)
Ora 19.00


Mi-e ruşine

Text/ Regie/ Scenografie: Alexandru Gorghe
Distribuţie: Bogdan Bogdănoiu
Înregistrări: Mihaela Rădescu
Lighting design: Radu Apostol
Afiş: Agata Tabacu
Ajutor: Viorel Cojanu, Radu Apostol

"Mi-e ruşine" este un spectacol despre tendinţa noastră de a deveni, în acelaşi timp, proprii tirani dar şi proprii sclavi. Atunci când fiecare trebuie să fie "cel mai bun", confruntarea cu realitatea ne provoacă un şoc din care pot ieşi numai frustrări şi cinism.


INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE - următiţi pagina de Facebook şi site-ul www.centrulreplika.com pentru detalii.

Durata: 1h / limita de vârstă: +11

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus