American Independent Film Festival şi Cinema Elvire Popesco vă invită să revedeţi cele două filme cult pe ecran mare, pe 30 noiembrie 2019, de la ora 18:00, într-o avanpremieră a ediţiei a 4-a pe care festivalul o pregăteşte în 2020. Totodată, primii 20 de spectatori care doresc sa vadă ambele filme beneficiază de un preţ special: 20 RON.
Detalii şi bilete pe Eventbook.ro: http://bit.ly/BladeRunner_doublebill.
Acum 37 de ani, Harrison Ford a riscat cu Blade Runner al lui Ridley Scott. Tocmai ce interpretase personaje principale în The Empire Strikes Back şi Raiders of the Lost Ark şi căuta să facă ceva mai provocator. Blade Runner, un mix între film noir, science fiction şi naraţiune sfidătoare părea alegerea perfectă. Aşa a şi fost. Inspirat din filmele cu detectivi în stilul celor în care joacă Humphrey Bogart, în anii '40 şi '50, Blade Runner (1982) spune o "poveste poliţistă curajoasă plasată într-un viitor distopic care ridică semne de întrebare despre ce înseamnă să fii om" scrie The Hollywood Reporter.
Dintr-un viitor cyberpunk al lumii, bazat pe tehnologie avansată şi inteligenţă artificială, omul a descoperit tehnologia creării de clone umane, folosite pentru coloniile din spaţiu, dar cu durată de viaţă limitată. În Los Angeles-ul anului 2019, Deckard (Harrison Ford) este un Blade Runner, un poliţist specializat în descoperirea de replici umane. Deşi voia să se retragă, Deckard este obligat să revină când cinci clone evadează dintr-o colonie extraterestră şi ajung pe Pământ.
Binecunoscut pentru toate variantele care au ieşit din studioul de montaj - 7 la număr - deşi doar 3 dintre ele au fost subiectul real al conversaţiilor între fani (theatrical cut, director's cut şi final cut) pentru că aruncă o umbră de îndoială asupra naturii personajului principal, Blade Runner reuşeşte să fie "unul dintre cele mai bune filme science fiction făcute vreodată, care va răspunde provocării trecerii timpului" (Michael Newton, The Guardian) şi care "şi-a asigurat statusul printre capodopere precum Metropolis, de Fritz Lang şi 2001: Odiseea Spaţială de Stanley Kubrick, în panteonul creaţiei sci-fi" (Mark Kermode, The Guardian).
Deşi lui Ridley Scott i-a luat mai multe versiuni pentru a satisface răspunsul la întrebarea pusă de Philip K. Dick cu romanul său Do Androids Dream of Electric Sheep?, Dennis Villeneuve reuşeşte din prima încercare, folosindu-se de premisa că atunci când androizii dorm, cea mai profundă dorinţă a lor este aceea de a fi oameni. Mai rămâne de văzut doar dacă întrebările care se tot învârt în jurul inteligenţei artificiale: Se poate oare ca sentimentele cunoscute oamenilor să existe şi în roboţi? Ar putea oare un sistem de operare să aibă suflet? vor deveni realitate.
Blade Runner 2049 pătrunde în lumea propusă de Ridley Scott pe coloana sonoră compusă de Hans Zimmer şi Benjamin Wallfisch şi cu o arhitectură a scenografiei care evocă prin umbre expresioniste şi linii unghiulare Cabinetul Doctorului Caligari (r. Robert Weine).
La 30 de ani distanţă după evenimentele din clasicul film al lui Ridley Scott, Blade Runner (1982), un nou vânător de replici umane - ofiţerul LAPD (Los Angeles Police Department) "K" (Ryan Gosling) descoperă un secret de mult timp îngropat ce are potenţialul de a scufunda în haos ce a mai rămas din societate. Descoperirea îl face pe K să demareze o anchetă cu scop final de a-l găsi pe Rick Deckard (Harrison Ford), fost vânător de replici umane, care a fost dat dispărut de trei decenii.
The Guardian spune că "această continuare a clasicului din 1982 este uluitoare din punct de vedere vizual, reuşind în acelaşi timp să fie şi profund filozofică", iar Wall Street Journal scrie că "pe bună dreptate, această saga somptuoasă explorează primatul sentimentului, natura amintirilor şi esenţa fiinţei umane."
Detalii: http://bit.ly/33t0d3w
Un eveniment organizat de American Independent Film Festival şi Cinema Elvire Popesco. Partener media: Radio Guerrilla.