Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Ştiri  Sageata  Festivalul de Film Documentar One World România, 2020

5 dintre cei mai importanţi cineaşti ai momentului la One World Romania, 2020


februarie 2020
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
A 13-a ediţie One World Romania, care se va desfăşura între 20 şi 29 martie 2020 în Bucureşti, propune proiecţii ale celor mai recente documentare realizate de câţiva dintre cei mai importanţi cineaşti ai genului. Într-o societate a spectacolului precum cea în care trăim, maeştrii nu sunt întotdeauna cei mai cunoscuţi de marele public, ci aceia care mânuiesc cu cea mai mare îndemânare limbajul artei pe care o exersează şi cei care o împing neîncetat spre noi teritorii.

Pentru cea de-a 13-a ediţie a festivalului, One World Romania îşi propune să asigure timp de zece zile dezbateri şi schimburi de idei la foc continuu, aducând în prim-plan cinci astfel de personalităţi ale cinematografiei internaţionale: Claire Simon, Mariana Otero, Thomas Heise, Abbas Fahdel şi Sergei Loznitsa. Cu excepţia ultimului, toţi aceşti cineaşti de referinţă vor veni la Bucureşti în perioada festivalului, iar filmele lor, care vor rula la One World Romania, sunt premiere naţionale.

Heimat ist ein Raum aus Zeit / Heimat e un spaţiu în timp

Thomas Heise este un documentarist german născut în Germania de Est şi ale cărui filme au fost sistematic interzise până la căderea zidului Berlinului - ulterior, el şi-a concentrat atenţia asupra repercusiunilor reunificării Germaniei la nivel individual, familial şi regional. În 2020, el vine la One World Romania cu cel mai recent film al său, intitulat Heimat ist ein Raum aus Zeit / Heimat e un spaţiu în timp, un amplu eseu în care meditează, prin prisma propriei sale genealogii, asupra devenirii Germaniei în ultimul secol. Prin acest film monumental, care îmbină fragmente din jurnale, scrisori de familie, fotografii de epocă şi filmări actuale, Heise explorează cu subtilitate tematici precum trauma, trecerea timpului şi modul în care trecutul se moşteneşte din generaţie în generaţie.

Histoire d'un regard / Istoria unei priviri

Mariana Otero se remarcă prin coerenţa angajamentului ei social, fiecare film al său abordând o nouă faţetă a inegalităţilor constitutive ale societăţilor contemporane şi propunând invariabil empatia şi solidaritatea ca remedii. La One World Romania, va fi parte din juriul format din profesionişti care va evalua filmele din Competiţia Internaţională şi va prezenta, de asemenea, filmul Histoire d'un regard / Istoria unei priviri, o biografie a fotografului Gilles Caron. Mariana Otero se apleacă asupra muncii lui, formată din câteva mii de fotografii, serii de negative ce recompun evenimente esenţiale din istoria secolului al XX-lea: Războiul de Şase Zile, ardentul mai '68, conflictele din Irlanda de Nord sau războiul din Vietnam. Analizând imaginile, descoperim odată cu ea omul din spatele figurii de fotograf-vedetă al celor mai mari reviste.

Le Village / Satul

Claire Simon este deja o figură familiară pentru publicul OWR, care a avut oportunitatea să-i descopere filmele la Cineclubul din 2019. Simon revine la festival cu un film-fluviu, cu o durată de peste opt ore şi împărţit în zece episoade: Le Village / Satul. Satul din titlu este Lussas, care ar fi rămas doar unul dintre cătunele pitoreşti ale Franţei, dacă Jean-Marie Barbe, originar din localitate, nu ar fi avut ideea de a-l transforma într-un centru de reflecţie al documentariştilor din întreaga ţară. În timp, avea să devină tot mai important pentru cineaşti şi pentru cinefili, deopotrivă, atrăgând mii de spectatori în timpul festivalului anual care se desfăşoară aici. Cineasta ne invită să intrăm în intimitatea echipei coordonate de Barbe, să asistăm la succesele de etapă, dar şi la deziluziile şi eşecurile traversate în demersul lor temerar.

Bitter Bread / Pâine amară

Filmografia lui Abbas Fahdel se află sub semnul rădăcinilor irakiene ale regizorului, care şi-a părăsit ţara de origine la optsprezece ani pentru a studia cinema la Sorbona. De atunci, fiecare documentar pe care l-a regizat este un omagiu închinat celor care, precum conaţionalii săi, fac faţă zi de zi adversităţii, războiului şi sărăciei. În filmul său cel mai recent, Bitter Bread / Pâine amară, Fahdel alege să prezinte viaţa cotidiană dintr-o tabără de refugiaţi din Liban şi ne aminteşte că violenţa insidioasă a privaţiunilor, a umilinţelor, a lipsei de speranţă depăşeşte graniţele unei ţări în conflict şi se răspândeşte oriunde aceştia îşi poartă paşii.

State Funeral / Funeralii de stat

Numele lui Sergei Loznitsa este asociat atât cu genul ficţional, cât şi cu cel documentar, în care regizorul ucrainean analizează impactul moştenirii regimului sovietic asupra naţiunilor şi indivizilor care s-au aflat sub dominaţia lui. În noul său film, State Funeral / Funeralii de stat, acesta disecă aspectul ritualistic şi spectacular al istoriei care reiese din imaginile oficiale ale înmormântării lui Stalin. Evenimentul a rămas în istorie nu numai datorită grandorii, ci şi pentru că, în esenţă, vorbeşte despre mecanismul fricii, despre felul cum fantoma stalinismului a stăruit în lume multă vreme după dispariţia celui care l-a instaurat.

În aşteptarea acestor evenimente speciale, duminică, 9 februarie 2020, de la ora 18.00 va avea loc la Point a doua parte din proiecţiile dedicate seriei Wittstock, realizată de Volker Koepp. Aceasta este un demers cinematografic cu totul special, care urmăreşte destinele muncitoarelor fabricii de textile din micul oraş de la nordul Berlinului pe parcursul a 23 de ani. Cele două episoade care vor fi proiectate la ora 18.00, respectiv la ora 20.00, se concentrează asupra personajului colectiv al muncitoarelor şi asupra modului în care schimbările politice pe care le-a traversat Germania între 1985 şi 1992 le-au afectat viaţa profesională şi cea personală. Puteţi să rezervaţi bilete de pe site-ul Eventbook.


Vă invităm să achiziţionaţi deja abonamentele generale ale festivalului, la un preţ de 200 de RON, tot de pe site-ul Eventbook. Numărul acestora este limitat la 100, iar abonamentul vă oferă acces atât la toate proiecţiile de filme din cadrul ediţiei şi la evenimentul de deschidere a festivalului - care va fi cu totul special - cât şi intrări la toate proiecţiile Cineclubului One World Romania în timpul anului, un DVD la alegere din colecţia noastră, sacoşa festivalului şi multe alte bucurii şi surprize cinefile.

În aşteptarea datei de 20 februarie 2020, când vom pune în vânzare toate biletele şi vom lansa site-ul oficial al ediţiei, rămâneţi conectaţi la canalele One World Romania - pe Facebook şi pe blog - pentru a afla constant noutăţi despre ce vă pregătim la cea de-a 13-a ediţie a festivalului!

Organizator: Asociaţia One World Romania
Partener principal: Programul Statul de Drept Europa de Sud Est al Fundaţiei Konrad Adenauer
Cu sprijinul: Administraţia Fondului Cultural Naţional, Centrul Naţional al Cinematografiei, Primăria Capitalei prin ArCuB - Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti, UNHCR - Agenţia ONU pentru Refugiaţi, Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, Uniunea Cineaştilor din România
Parteneri: Ambasada Franţei în România, Institutul Francez din Bucureşti, Goethe-Institut Bucureşti, Centrul Ceh Bucureşti, Forumul Cultural Austriac, Ambasada Elveţiei în România, Institutul Maghiar Balassi, Delegaţia Valonia-Bruxelles la Bucureşti, Périphérie, Festivalul SUPER, Apollo 111, Mezanin, UNATC, Agenţia Împreună, Balkan Documentary Center, Festivalul Moldox, Festivalul Verzio, Kinedok
Bilete prin: Eventbook
Parteneri media: Magic FM, Rock FM, Radio Europa Liberă, Adevărul, Cinepub, Humanitas, Observator Cultural, Historia, Perspektiva, Film Menu, Igloo, Liternet, All About Romanian Cinema, The Institute, Films in Frame, Graphic Front, Verbs Describe Us
Partener logistic: DHL
Partener de monitorizare: mediaTRUST
Festivalul a fost fondat în 2008 de: Centrul Ceh Bucureşti
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administraţiei Fondului Cultural Naţional. AFCN nu este responsabilă de conţinutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării.




 Toate articolele despre Festivalul de Film Documentar One World România, 2020


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

 Alte articole de Comunicat de presă


Alte articole

 Habar n-ai tu cât te iubesc! la One World Romania, 2020, Comunicat de presă
 Cele mai bune documentare româneşti se văd la One World Romania, 2020, Comunicat de presă
 Retrospective Chantal Akerman şi Ross McElwee la One World Romania, 2020, Comunicat de presă
 Intimul e politic la One World Romania, 2020, Comunicat de presă
 One World Romania extinde deadline-ul până pe 20 februarie 2020 , Comunicat de presă
 Toate articolele despre Festivalul de Film Documentar One World România, 2020


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected]. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer