Zece compozitori, două chitare, un muzician: un joc de OGLINZI care reflectă frumuseţea pieselor interpretate la cele două instrumente, un "best of" al turneelor solistice pe care Costin Soare le-a desfăşurat în ultimii ani: "De la Bach la Beatles", "De la Paganini la Piazzolla", "De la Schubert la Sting".
Costin Soare
Pentru că turneul de lansare preconizat se amână pentru o perioadă care va fi anunţată ulterior, Costin Soare aduce muzica de pe CD-ul "Oglinzi" în casele publicului meloman prin intermediul unui concert de lansare online transmis pe Scena virtuală TAMTAM marţi, 12 mai 2020, ora 18: www.tamtam.live. Astfel, cei care vor achiziţiona bilete la concertul de lansare (https://cutt.ly/YylC32H), vor primi după desfăşurarea concertului linkul de download integral al CD-ului. Pentru cei curioşi să asculte selecţiuni şi să descarce în avanpremieră 3 piese de pe albumul "Oglinzi", vă rugăm să accesaţi www.costinsoare.com.
Costin Soare - CD-ul "Oglinzi"
Itinerarul muzical porneşte cu un cîntec încărcat de tristeţe din Anglia lui Shakespeare, Lachrimae Pavan, şi se încheie 350 de ani mai tîrziu cu Yesterday, hitul nostalgic al trupei Beatles, în care auzim, la propriu şi la figurat, ecouri ale lacrimilor fără speranţă. Între cele două "coperţi" ale CD-ului, ascultăm un repertoriu divers ce continuă atmosfera renascentistă cu Fantasia 33, piesă de virtuozitate a celui supranumit "Il Divino", Francesco da Milano, trece prin epocile clasică şi romantică, cu două aranjamente ale chitaristului-compozitor Johann Kaspar Mertz după lied-uri de Franz Schubert (Lob der Thränen şi Aufenthalt) şi cu afectuoasa Romanţă de Niccolò Paganini, cel care, lucru mai puţin cunoscut, a fost şi un pasionat chitarist.
Urmează Introducere şi variaţiuni pe o temă din "Flautul Fermecat" de Mozart, op. 9 de Fernando Sor, lucrare în care urmărim metamorfozele "personajului" sprinţar al temei şi două dintre cele mai iubite piese ale marelui romantic al chitarei, Francisco Tárrega: Capricho Arabe şi Recuerdos de la Alhambra. Înainte de punctul terminus al CD-ului, facem o incursiune în America Latină (Brazilia şi Paraguay) a secolul XX: Preludiul V, dedicat de Villa-Lobos "tinerilor din Rio care frecventează teatrele şi cafenelele" şi Catedrala, o bijuterie muzicală a non-conformistului Agustín Barrios Mangoré, care îmbină nostalgia (Saudade), religiozitatea (Andante religioso) şi lumescul (Allegro solemne).
Cele două instrumente care apar pe CD au fost construite de lutierul Alexandru Marian: un "model Antonio Torres", lutierul care a pus bazele chitarei moderne, cu o sonoritate aparte care evocă parfumul unei lumi situate la intersecţia epocilor romantică şi modernă, şi un alt instrument inspirat de Hermann Hauser, cel care a construit chitare pentru celebrul Andrès Segovia, cu un sunet mai robust, mai amplu, o "minunată orchestră în miniatură".
Costin Soare este unul dintre cei mai apreciaţi şi activi artişti români, îmbinând în mod fericit o frumoasă carieră concertistică (chitarist şi lutist) cu cea pedagogică (cadru asociat dr. la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti şi profesor la C.N.A. "Dinu Lipatti"), fiind, de asemenea, director artistic al Festivalului Internaţional "Serile de chitară", proiect de succes în cadrul căruia concertează chitarişti de top din întreaga lume.
Cu o experienţă de 10 turnee (inter)naţionale la activ (peste 70 de concerte în ţară şi străinătate - Ungaria, Danemarca, China - în ipostază solistică sau alături de muzicieni precum flautistul Ion Bogdan Ştefănescu, violistul Marius Ungureanu şi actriţa Daniela Nane), un CD lansat în 2014, "Nocturne şi dansuri", altul în 2017, "Twenty Shades of Music" (alături de Ion Bogdan Ştefănescu), cu peste 250 de concerte desfăşurate în ţară şi străinătate, muzicianul-chitarist Costin Soare este un promotor neobosit al muzicii clasice prin intermediul unui instrument a cărui voce intimă şi repertoriu sunt apreciate de publicul larg.
Pasionat de muzica contemporană, a iniţiat un proiect unic în lumea chitaristică de la noi, intitulat "Musica...", parte a Festivalului Internaţional "Serile de chitară", prin care încearcă să stimuleze creaţia pentru instrument, ocolit, până de curând, de majoritatea compozitorilor valoroşi din România. De la debutul proiectului, în 2012, la Muzeul Naţional "George Enescu", a cântat în cele 8 recitaluri peste 20 de lucrări în primă audiţie, scrise de compozitori precum: Dan Dediu, Carmen Cârneci, Violeta Dinescu, Gabriel Almaşi, Gabriel Mălăncioiu, Şerban Marcu, Cătălin Ştefănescu-Pătraşcu, Sebastian Androne, Sebastian Ţună.
Este absolvent al cursurilor de master ale Royal Scottish Academy of Music and Drama - Glasgow, UK, cu o bursă completă de studii oferită de Associated Board of Royal Schools of Music, iar în perioada 2006 - 2008 studiază în cadrul "programului pentru profesori" la Universitatea de Educaţie (Departamentul de Muzică) din Sapporo, Hokkaido, Japonia (cursuri de dirijat orchestră, analiză-forme muzicale şi orchestraţie), ca bursier al guvernului japonez.
În 2011, obţine titlul de Doctor în Muzică cu menţiunea "Magna cum laudae" pentru teza de doctorat intitulată "Sonata pentru chitară în perioada 1920-1950 - Generaţia neoromantică"; în perioada martie 2012 - februarie 2013 este cercetător bursier post-doctoral "MIDAS" al Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, lucrând la o nouă ediţie a celor "4 suite pentru lăută" (transcripţia pentru chitară) de Johann Sebastian Bach.
În 2013 şi 2014 este invitat ca profesor la cursurile de vară ale Academiei Sighişoara, alături de muzicieni de marcă din ţară şi străinătate, iar din 2016 pînă în prezent susţine masterclass-uri şi concerte timp de 10 zile în fiecare vară în cadrul prestigioasei Academii ICon Arts Transilvania.