iunie 2020

Directorul Teatrului Stela Popescu, Nicolae Pungă

Oltea Şerban-Pârâu: În această primăvară, în întreaga lume s-au închis sălile de concert şi de spectacol, s-au anulat stagiuni, festivaluri sau mari evenimente naţionale şi internaţionale, în unele cazuri chiar până în luna august 2020 ca efecte indirecte ale pandemiei care a blocat evenimentele publice peste tot. Viaţa culturală şi artistică a fost prima închisă şi, foarte probabil, va fi ultima deschisă, ca de altfel şi cea sportivă. Cum a ptracurs Teatrul Stela Popescu lunile de până acum?
Nicolae Pungă: Am încercat să ne orientăm către proiectele online, aşa cum a făcut toată lumea. În această primăvară pe site-ul şi pe pagina de facebook a teatrului au fost postate cele mai cunoscute momente din arhiva TVR având-o ca protagonistă pe Stela Popescu. De asemenea, am lansat împreună cu artiştii noştri programul O fabulă pe zi pentru copii, programul Lecturi din carantină, care după încheierea stării de urgenţă s-a transformat în Lecturi, scenetele de week-end Puţin teatru, Despre frumos în imagini şi câteva gânduri sau Şotron printre poveşti, realizat în parteneriat cu Editura Corint. Programul 5 minute de mişcare şi relaxare pentru copii care a început pe 23 martie 2020, susţinut de balerini coordonaţi de coregraful Ioana Macarie, este singurul care s-a încheiat, restul continuând şi acum. În cadrul programului Puţin teatru am avut şi un teaser al premierei pe care teatrul o pregătea la momentul intrării în starea de urgenţă - Clarvăzătorul din Băicoi - care ar fi trebuit să aibă premiera în mai 2020 şi care a fost amânată din cauza contextului.

O.Ş.-P.: Care a fost impactul acestor programe?
N.P.: Postările au fost zilnice, impactul a fost semnificativ, creşterile pe online au fost de peste 500% pe toate canalele folosite. Feedback-ul de la public şi acţiunile pe pagini au crescut foarte mult, copiii ne-au trimis înregistrări cu fabule recitate de ei, studenţi la teatru prinşi de carantină în alte ţări au trimis înregistrări. Audienţa a crescut atât pe Bucureşti cât şi pe restul ţării şi în străinătate.

O.Ş.-P.: Astfel de momente, în care viitorul este încă destul de greu de figurat, îndeamnă la priviri retrospective. Am mai avut o convorbire în urmă cu doi ani, în care am discutat despre trecerea de la statutul de actor la cel de director şi diferenţa dintre vise şi realitate. Atunci spuneaţi că este foarte mare diferenţa între ceea ce vă imaginaţi şi ceea ce se întâmplă în realitate în viaţa de zi cu zi a unui director de teatru. Această stare s-a accentuat sau s-a atenuat între timp?
N.P.: Starea s-a accentuat. Eu traversând o perioadă de pionierat, în urmă cu mai mulţi ani, ca actor şi cu Teatrul Masca, eram oarecum obişnuit. Nu m-am speriat de aceste aspecte şi am mai spus-o, probabil din cauza asta am şi ajuns manager la Teatrul "Stela Popescu".

O.Ş.-P.: Este o diferenţă foarte mare între ceea ce îţi imaginezi şi ceea ce poţi face în realitate.
N.P.: Ne aşteaptă o perioadă plasată sub semnul austerităţii. Din fericire, am reuşit să lansăm trei premiere în 2019 - Revolta poveştilor, Satul paralel şi Ceapa şi un spectacol supriză pentru perioada Crăciunului - şi mai avem un spectacol relativ nou - Femeia, eterna poveste, iar acesta este un avantaj..Rămâne să vedem cum se vor reaşeza lucrurile în stagiunea 2020-2021 în care ne dorim să putem monta Clarvăzătorul din Băicoi, cu foştii membri ai grupului Divertis care a fost amânată pentru toamnă. Sunt foarte multe necunoscute, dar cred că dacă ne propunem să reluăm activitatea cu o comedie, dacă încercăm să căutăm să vedem partea plină a paharului, totul va fi bine.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus