galahop.uniter.ro / septembrie 2020
Gala Tânărului Actor HOP 2020
Concursul din cadrul Galei HOP, ajuns în 2020 la cea de-a XXIII-a ediţie, vine cu noi provocări din partea artiştilor şi în a doua zi (4 septembrie 2020). Incursiunea în universul concurenţilor prinde mai multă putere pe scenă. Mai multă omogenitate şi mai multă coerenţă în actele artistice.

Teodora Daiana Păcurar cu al său moment intitulat înDOIeşti a surprins audienţa prin coregrafie şi printr-un univers sonor neaşteptat, care a spart orice fel de convenţie. Colindul românesc pe ritmuri arhaice Ia sculaţi gazde, nu dormiţi a reuşit să se întrepătrundă cu temele esenţiale ale discursului: moartea şi iluzia bogăţiei. Paradoxal, credoul în implacabilul morţii poate aduce o viaţă blândă, după spusele concurentei. Acurateţe în plan fizic; gestualitate cursivă, dublată însă, de uşoare stridenţe ale cromaticii vocale.

În prezentarea Dialogului cu D, Georgiana Vişan aduce în prim plan un dans care emană senzualitate, prin mişcări circulare, pe o muzică cu influenţe psihedelice. Jocul cu umbrele şi cu propria vestimentaţie, amplifică atmosfera vibrată de replici robuste: "Pentru trădări ai leacuri?". O întrebare retorică, puternic împregnată de spirit. În economia coregrafiei, jocul cu propria coadă capătă prestanţa unui simbol ezoteric.

A urmat Cât mai aproape de mine... când nu pot să fiu eu al lui Răzvan Omotă. El o oferă publicului experienţa mai multor registre afective, exprimate prin patos verbal şi inserţii de umor. Inflexiuni folclorice, cu mişcări bine controlate, iarăşi, o imagine contrastantă, acompaniată de instrumentul vocal. Sugestia uşii devine o metaforă a imprevizibilului, de care eul se apropie cu teamă.

Cristina Tudor cu Venim din... Şi suntem... s-a exprimat prin mişcări incitante, devenite avataruri ale senzualităţii feminine. Prin aluziile la cabaret, ea compune o lume iluzorie a plăcerii, un veritabil paradis artificial. Mişcarea şi glasul tind să se omogenizeze, însă nu până la capăt, pe alocuri, tehnicul devansând emoţia.

Prin Shakespeare & GENDER, Dragoş Ioniţă propune o lucrare cu un umor bine măsurat. Primul care a optat pentru o partitură comică, îşi însuşeşte simultan simbolul femeii şi al bărbatului prin două accesorii vestimentare relevante. Asumarea dualităţii a fost bine studiată, cu tact şi precizie. O interpretare ironică a ceea ce mai înseamnă dialogul dintre doi îndrăgostiţi.

Secţiunea Grup a adus în concurs de această dată două echipe. Momentul Unu pe doi (Ana Baciu şi Bianca Temneanu) formulează nebunia printr-un "strigăt de broscoi". Conflictul dublei ipostaze a identităţii, este veridic formulat printr-un dialog al absurdului condiţiei umane.

Dictum Meum Pactum, coordonat de Teodora Velescu, cu Alexandru Ionescu, Robert Iosif şi Alexandru Petcu a fost ultimul moment al zilei. Coregrafie în lumini. Aptitudini actoriceşti puternice. O asumare demonstrativă în care emoţia fiecărei clipe nuanţează progresiv mesajul adresat "oamenilor păcii". Şi totul e "mai bine, mai bine, mai bine, dadada."


În ciuda faptului că densitatea conţinutului variază de la o propunere scenică la alta, ideea de adaptare a spiritului shakespearian la exigenţele lumii contemporane asigură o unitate conceptuală.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus