mai 2021

Pe 8 mai 2021, de la ora 19:00, pe scena Sălii Mari a Teatrului Naţional Iaşi, va avea loc premiera spectacolului Plugarul şi Moartea de Johannes von Tepl, dramatizarea şi regia purtând semnătura reputatului regizor Silviu Purcărete, personalitate proeminentă a scenei internaţionale de teatru.

Un proiect de anvergură, construit de o echipă valoroasă, formată din renumiţi creatori de teatru, actori ai Naţionalului ieşean şi studenţi ai Universităţii Naţionale de Arte "George Enescu" Iaşi:

 Scenografie: Dragoş Buhagiar
Muzică originală: Vasile Şirli
Video design: Andrei Cozlac
Asistent regie: Radu Ghilaş
Asistent scenografie: Vladimir Iuganu
Filmări chroma: Alexandru Condurache
Transmisie online, operator video, asistenţă filmări chroma: Constantin Dimitriu
Distribuţie: Călin Chirilă şi Diana Chirilă, Petronela Grigorescu, Irina Răduţu Codreanu, Mălina Lazăr, Ioana Aciobăniţei, Camelia Bogleş, Smaranda Hăisan, Robert Agape, Marian Alexandru Chiculiţă, Flavius Gruşcă, Alexandru Maxim, Valentin Mocanu.
Cântă: Diana Chirilă, Diana Roman, Livia Iorga, Oana Sandu, Mălina Lazăr, Ioana Aciobăniţei, Smaranda Hăisan, Camelia Bogleş.
Foto: Iulian Ursachi

Plugarul şi Moartea, text scris în anii 1400, este una dintre primele opere importante ale literaturii germane, un dialog profund, amar şi acuzator între un plugar rămas văduv şi Moarte. Călin Chirilă, actor de forţă al trupei ieşene de teatru şi protagonistul noii producţii, nu este la prima întâlnire cu Silviu Purcărete; a făcut parte din distribuţia celor trei mari spectacole montate de regizor pe scena Naţionalului ieşean, cu rolurile Cromo, în Uriaşii munţilor (premiera 2009), Nonacourt, în Pălăria florentină (2013) şi Don Marzio, în Cafeneaua (2016).

În Plugarul şi Moartea, Călin Chirilă dezvoltă ireproşabil un rol complex, de victimă şi călău, o experienţă a dedublării înţeleasă şi parcursă cu măiestria cu care şi-a obişnuit publicul. Despre noua provocare, actorul mărturiseşte:"E un text frumos. În care se regăseşte, la un moment dat, fiecare om. Aşa ne e scris. Să plângem pe cei pierduţi, să blestemăm moartea sau contextul venirii ei. Mizele se regăsesc în fiecare din cei prezenţi în sală. Fiecare spectator simte şi înţelege ce şi cum vrea. În general, abstractul nu se poate juca. El trebuie ajutat de semne scenice. Citibile de către spectator. Modul de a crea acest spectacol, sămânţa devenirii lui sunt în imaginaţia şi sentimentele regizorului. Filtrul meu de gândire şi simţire merge şi trebuie să meargă în alte zone. mai telurice."

Următoarea reprezentaţie este programată a doua zi, pe 9 mai 2021.











  














0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus