iunie 2021
Festivalul absolvenţilor Galactoria, 2021
Pe 8 iunie 2021, la ora 17, live pe FB, Galactoria organizează o lansare de carte DeMontat, editori Alexandra Felseghi şi Raluca Sas-Marinescu şi un showreel de prezentare a textelor publicate.

Volumul de dramaturgie contemporană conţine texte de Iulia Enkelana, Andreea Maria Lupu si Iuliana Mardar, absolvente ale secţiei de Teatrologie, promoţia 2021. Textele vor fi prezentare sub forma unui showreel în mediul online, după lansarea cărţii, începând cu ora 17.30.

Texte de Iulia Enkelana

Semnul
O sosie îşi pierde slujba la vârsta de 36 de ani, atunci când persoana pe care o dublează, o actriţă celebră, fiica unui fost dictator, îşi face o operaţie estetică. În seara în care îşi lansează memoriile, sosia acum şomeră vorbeşte publicului despre identitate, originalitate, copie şi nu numai.

Aripa frântă a libelulei
Clara şi Luiza, prietene bune din liceu, se revăd după mulţi ani. Luiza a ajuns scriitoare celebră şi "femeie împlinită", iar Clara - jurnalistă singuratică. Motivul revederii este un interviu pe care Clara, obligată de şeful revistei la care lucrează, trebuie să i-l ia Luizei. Seara evoluează din ce în ce bizar, de la incomoditate şi ipocrizie, până la stridenţă.

Suprasomn
Înainte de a se muta la studii în alt oraş, Mara simte nevoia să afle câte ceva din experienţa de emigranţi a tatălui său (Ari) şi a unchiului (Gerti), care au venit la studii din Albania în România, la începutul anilor '90. Împreună cu ei, Mara "se întoarce în timp", având acces la un spaţiu foarte personal al memoriei lor şi la diverse straturi ale exilului.

Strânsoarea
O adaptare a piesei Ivanov de A.P. Cehov, în contemporaneitate, şi din perspectivă feminină: Anna (născută Sara Abramson) este o evreică hasidică care s-a convertit la creştinism pentru a se putea căsători cu Ivanov, iar acesta a încetat să o mai iubească. Anna se stinge lent, de cancer, în timp ce Ivanov suferă din pricina vanităţii existenţei...

Texte de Andreea Maria Lupu

Comerţ cu zâne
O rescriere contemporană a piesei Livada de vişini de A.P. Cehov. Plasată spaţio-temporal într-un sat din România, în luna martie a anului 2020, Comerţ cu zâne explorează modurile în care instabilitatea economică provocată de pandemia de COVID-19 a influenţat relaţiile interumane şi contribuit la reconsiderarea unor sisteme de valori. De data această, negocierile se poartă în jurul unui ocol silvic, problema fiind posibilitatea unei colaborări cu mafia lemnului. Haosul provocat de situaţia epidemiologică aduce laolaltă personaje cu viziuni divergente despre lume, pregătind terenul pentru dezvăluiri şi conflicte majore de principii.

Muchie
Povestea unei fete de 18 ani care, aflând că este însărcinată, încearcă să îşi găsească vocea în corul de opinii conflictuale din jurul ei. Cu o mamă care invocă argumente de natură religioasă, un tată influenţat de "gura lumii", un partener care visează la o familie ideală şi o prietenă hotărâtă să împiedice repetarea propriei istorii de viaţă, Denisa trebuie să facă o alegere dificilă. Dar cum ar putea să înţeleagă ce îşi doreşte dacă nici unul dintre apropiaţii ei nu o ascultă cu adevărat?

Ping pong
Piesa vorbeşte despre responsabilitate şi despre consecinţele care succed ocolirii ei. În acelaşi timp însă vorbeşte despre vulnerabilitatea tinerilor şi copiilor din centrele de plasament, abuzurile ascunse între cei patru pereţi de acasă, maturizarea forţată înainte de vreme, familii destrămate, iubire şi supravieţuire. Mai mult decât atât, Ping pong vorbeşte despre lumea unor adolescenţi care, deşi nu au tras lozul câştigător, continuă să meargă înainte, oricare ar fi preţul acestui înainte.

Texte de Iuliana Mardar

Un avion, un elefant şi un dop de plută
Mehdi se vede nevoit să părăsească Iranul împreună cu fiul său pentru a nu fi persecutat politic. Pe drum se opresc pentru o perioadă îndelungată în două tabere de refugiaţi din Serbia şi Ungaria, încercând să întrevadă o soluţie pentru un drum care pare să nu mai aibă finalitate. Piesa vine cu o încercare multilaterală de abordare a temei străinului iar povestea se ţese în jurul unui joc în care un tată încearcă să susţină moralul fiului său, motivându-l să continue să deseneze.

Povestea pescăruşilor pierduţi
Anton Pavlovici Cehov şi-a pierdut memoria şi îşi caută personajele. În consecinţă şi personajele sale, regăsite în Pescăruşul au început să uite nu doar cine este autorul lor ci şi care sunt celelalte personaje alături de care obişnuiau să trăiască. O poveste despre memorie, uitare şi poveştile pe care un autor le spune în absenţa certitudinilor cu care era obişnuit odată. Acest text reprezintă o căutare personală şi o modalitate de a privi îndeaproape raportul dintre realitate şi ficţiune. Pornit iniţial de la ideea unei simple adaptări, el încearcă să testeze graniţele dintre cele două lumi, deopotrivă la fel de fertile.

Locul în care nu mă mai întorc niciodată
Pentru ce luptă un soldat detaşat în Afghanistan? Care este miza unui individ plecat să lupte alături de colegii lui într-un conflict de care, până ieri era străin? Dan încearcă să răspundă acestor întrebări de unul singuri, în timp ce Iana, alături de care s-a văzut maturizându-se încă din adolescenţă, încearcă la rândul său să-i înţeleagă. Un text despre război şi efectele sale la nivel micro, care încearcă să recompună povestea unui cuplu pe care conflictul nu-l ocoleşte.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus