Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici diverse

Un artist care s-a găsit în Germania - Ioan Iacob


Academia Caţavencu, martie 2006
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Nu ştiam nimic despre Ioan Iacob, am fost avertizat de Ştefan Agopian că e vorba de un pictor român format în Germania, unde şi locuieşte, de altfel. Plecat de tînăr, a studiat artele plastice la Academia de Artă din Düsseldorf, după care s-a impus ca pictor german.

E la prima sa expoziţie în România, la Galeria Curtea Veche (deasupra acestei galerii, fostă anticariat, în cîteva cămăruţe sordide, a început aventura numită Academia Caţavencu). De la bun început trebuie spus că am avut o surpriză foarte plăcută, peste nivelul meu de aşteptare. Ioan Iacob este un pictor deplin, căutările sale nu se mai raportează la formule plastice, aici e bine aşezat, puternic, stăpîn pe toate instrumentele plastice. "Vopseşte nemţeşte" este o formulă care i se potriveşte, dacă o golim de rostul ei comercial. Toate lucrările din această expoziţie, fie că sînt de mari sau mici dimensiuni, poartă semnele valorilor aşezate. Artistul meditează asupra lumii pe care o priveşte, o descompune şi o recompune plastic, îi şterge contururile sigure şi ne lasă-n nesiguranţa marginii de culoare. Dacă ar fi să-l asemăn cu o direcţie din pictura românească, de bună seamă că el se înrudeşte cu Horia Bernea şi cu Şcoala de la Poiana Mărului, o înrudire subterană, în modul de a decupa şi a prelucra imaginea, într-un proces de meditaţie.

Mai e ceva care surprinde la Ioan Iacob, dincolo de cromatica stenică, puternică: absenţa oricărei şovăieli. Precizia (nemţească) este vizibilă chiar şi acolo unde se ascunde în aparenta imprecizie a vibraţiei de culoare. Mă bucur că, la atîţia artişti care pleacă, mai sînt unii care şi vin.

Ioan Iacob, pictură, Galeria Curtea Veche, Bucureşti




0 comentarii

Resurse

 Alte articole de Ioan T. Morar


Alte articole

 Singurătate în culori, Ioan T. Morar
 Un obiect face presupuneri despre ceea ce se află în spatele lui, Iulian Tănase
 Condamnaţi la locul de luptă, Ioan T. Morar
 Brâncuşi - devenit fotograf pentru a-şi promova opera, Elena Vlădăreanu
 În căutarea paradisului pierdut..., Cornel Ivanciuc
 Alte articole


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected]. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer