Teatrul Bulandra, spectacol realizat în co-producție cu UNATC "I.L. Caragiale" la Teatrul Bulandra - Sala Toma Caragiu, București
Platonov, adaptare de David Hare după A.P. Cehov
Traducerea: Irina Velcescu
Regia: Theodor-Cristian Popescu
Spațiu scenic: Cosmin Ardeleanu
Costume: Maria Miu
Lighting design: Cristi Niculescu
Muzică și sound design: Andrei Raicu și Bogdana Dima
Asistent regie: Nora Zamfir
Regie tehnică: Mihaela Oance
Distribuție: Șerban Pavlu (Platonov), Rodica Lazăr (Anna), Daniela Nane / Anca Androne (Sofia), Silvana Negruțiu / Oana Tudor (Sașa), Gheorghe Ifrim (Șcerbuk), Dan Aștilean (Ivan), Constantin Dogioiu (Nikolai), Lucian Ifrim (Porfiri), Cătălin Babliuc (Osip), Marius Chivu (Bugrov), Matei Constantin (*) (Kiril), Eduard Păuna (*) (Serghei), Teona Stavarachi / Ana Radu (*) (Maria), Isabela Chitoșca (*) (Katia)
(*) Studenți la Master Arta actorului, în cadrul Departamentului Actorie, Facultatea de Teatru, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică "I.L. Caragiale", București - în cadrul programului de practică, susținut de UNATC în parteneriat cu Teatrul Bulandra.
"Platonov, cunoscut și ca Piesa fără titlu, este unul dintre cele mai controversate și mai fascinante texte dramatice ale lui Cehov, atât datorită temelor pe care le explorează, cât și a straniului parcurs pe care l-a avut. Se pare că este prima piesă scrisă de dramaturgul rus, în perioada 1880-1881, însă a fost descoperită la 20 de ani după moartea sa, într-un seif din Moscova, fără pagina de titlu, cu o mulțime de rescrieri și corecturi. A fost supusă, de-a lungul timpului, mai multor adaptări și interpretări, cea mai cunoscută fiind poate versiunea cinematografică a lui Nikita Mihalkov: Piesă neterminată pentru pianina mecanică.
Adaptarea lui David Hare după piesa cehoviană este prezentată acum în premieră națională la Teatrul Bulandra, în regia lui Theodor-Cristian Popescu, într-o propunere scenică ce explorează cu umor, cinism și sensibilitate relațiile complicate dintre oameni, neputința de a comunica unii cu alții, zborurile frânte, destinele ratate, realitățile trăite mocnit la suprafață și nimicitoarele explozii interioare. Spectacolul ne pune, așadar, față în față cu o frântură de umanitate: anti-eroi, locuind pe un tărâm al nostalgiei, al improbabilului și al zadarnicului, care-și trec vremea între ce-a fost și ce-ar putea să fie.
În spectacolul de la Bulandra, împletind comedia, drama și atitudinea socială, Platonov devine o experiență aproape senzorială a "sălbaticei dureri de a fi om", despre care vorbea Pasolini, dar și a "plictisiților și plictisitorilor" lui Cehov, adică noi, cei de fiecare zi." (din prezentarea spectacolului)
Fotografii de Dinu Lazăr (realizate la cele două repetiții din 17 februarie 2023)