Conferința de presă de la Cannes este locul în care te poți aștepta la orice. De la mângâierea criticilor la ghilotina întrebărilor venite de la presă. Când patinează imaginația, fandacsia-i gata - dăi și luptă cu orele de nesomn în așteptarea ultimei senzații magice (pe care o speri de când te-ai apucat de meseria asta). Să ai parte de niște observații, de niște întrebări, de niște nuanțe de descifrare pe care numai conferința de presă de la Cannes ți-o poate oferi.
Înainte de expunerea frontală, treci pe la ședința foto, cu speranța că vei păstra măcar o singură amintire în care să nu pari copleșit de toată minunea (din ziua de azi) pe care o trăiești. O singură amintire din momentul în care toți ochii lumii de cinema sunt îndreptați spre acest templu al filmului - Palais des Festivals, preț de zece zile. Ședința foto e un eveniment în sine, la fel cum conferința e un eveniment în sine. Festivalul de la Cannes are aceste chestiuni în care te fac să simți că felul lor de a se raporta la cinema este unic. Filmul are o poveste, o imagine, o producție, un decor, are costume, are sunet, are montaj, are toate astea îmbinate într-un produs pe care îl expun publicului - de la care festivalul așteaptă și cere onestitate. Iar publicul (indiferent că vorbim de public plătitor sau de critici) este gata să analizeze, are așteptări ridicate și e pregătit de dezbatere.
Practic, tot ce-ți poți dori.
Imagini de la photocall-ul și de la conferința de presă de la Cannes, de la premiera internațională a filmului Trei kilometri până la capătul lumii.
În fotografii îi vedeți pe:
Emanuel Pârvu - regizor, co-scenarist
Bogdan Dumitrache - actor
Ciprian Chiujdea - actor
Valeriu Andriuță - actor
Ingrid Micu-Berescu - actriță
Miruna Berescu - producătoare, co-scenaristă.
(Photo credits: @duchili - photocall, Festival de Cannes - conferința de presă)