Editura Actes Sud-Papiers este una dintre cele mai prestigioase edituri din Franţa. Gianina Cărbunariu, dramaturgul-regizor cu o uluitoare putere de disecţie a României profund problematice, a fost publicată la Actes Sud-Papiers. Dramaturgia Gianinei Cărbunariu e un laborator de cercetare a cotidianului românesc sfîşiat între stagnare şi tăvălugul job-urilor alienante. Cărbunariu e vocea unei Românii care bîjbîie somnambulic, conectată la panoul devălmăşiei frumos ambalate. Titlul francez al volumului autoarei este KEBAB suivi de STOP THE TEMPO. Traducătorii sînt Anamaria Marinca, Gabriel Marian şi Diana Cilan. Drepturile de reprezentare în ţările de limba franceză sînt deţinute de Arche Editeur.
Kebab, versiunea modificată a piesei mady-baby.edu, pe care o puteţi vedea la Teatrul Foarte Mic, a avut premiera la Paris, pe 8 ianuarie 2007, în regia lui Christian Benedetti la Teatrul Studio d'Altforville. În Kebab, traficul de carne vie e pista morţii. Prostituţia forţată distruge viaţa unei tinere care nu vrea decît un singur lucru: să-i fie mai bine departe de România, într-o lume nouă. Nou şi bun sînt însă aromele unui parfum pe a cărui etichetă scrie moarte. Nivelurile piesei - cel extrem realist şi cel crud poetic - sînt inteligent interconectate de Gianina Cărbunariu, promotoarea unui teatru care boxează pînă la sînge lumea din jur, cu un excelent simţ al dozării detaliilor. În mady-baby.edu, Cărbunariu creează un scenariu de spectacol care mizează pe legătura foarte strînsă şi extrem de bine condusă dintre situaţia dramatică şi viziunea regizorală. Un kebab descompus în fîşii e imaginea cheie a montării. Ce poate fi mai sugestiv pentru pierderea propriului tău corp decît această carne topită şi desprinsă sub ochii tăi? Kebabul se învîrte automat ca un trup alienat, forţat să intre în mecanismul agresiunii curente, în asasinatul sentimentelor. Bucăţi de carne umană cad şi din tînăra ajunsă în Irlanda, pe care iubitul ei o obligă să se prostitueze. Forţa piesei Gianinei Cărbunariu vine din inocenţa tulburătoare a celei care strînge din dinţi cît poate de mult şi suportă orice numai să nu se întoarcă acasă. Pentru că acasă poate fi şi mai rău.
Dacă mady-baby.edu este scenariul dramatic al dezumanizării impuse, ca un exerciţiu de gimnastică pe care trebuie să-l duci pînă la capăt, Stop The Tempo (montat prima oara în Franţa de Christian Benedetti, cu premiera pe 8 noiembrie 2005 şi publicat în versiune electronică de Editura LiterNet) este manifestul unei generaţii disperate, care fuge de la un job la altul şi încearcă să se sustragă psihozei time is money. Regizorul Christian Benedetti a lucrat în penitenciarele de minori din Craiova şi Satu-Mare.
Lumea dramaturgiei Gianinei Cărbunariu e împinsă în situaţii de maximă criză şi zdrobitoare vulnerabilitate. Supravieţuieşte cine poate.