Re:publik / decembrie 2006
După fenomenul Bat Out of Hell din 1977, Meat Loaf n-a mai reuşit niciodată să atingă un succes similar. Nici măcar cu spectaculoasa revenire din 1993, Bat Out of Hell II: Back into Hell când teatrala, epica şi interminabila I'll Do Anything for Love... a stat săptămâni în şir pe prima poziţie a unor topuri dominate pe-atunci fie de un Radiohead la debut, fie de danceri - ştiu că alăturarea e scandaloasă dar aşa au fost the '90s!

Şi iată că, la final de 2006, Meat Loaf revine cu partea a treia a trilogiei Liliacului: Bat out of Hell 3 - The Monster is Loose. Tragedie! Pentru mine, care vroiam să mă delectez cu încă o ispravă marca Meat Loaf - Jim Steinman (uber producător, uber compozitor, uber influent), surpriza a fost năprasnică. Din cele 14 piese, doar jumătate sînt compuse de Steinman, restul aparţinîndu-i lui Desmond Child. Vestea bună e că, per general, stilul e aproximativ acelaşi (glam, artsy, camp delicios şi un pic de kitsch) adică exact ceea ce conferă unicitate "Chifteluţei". Vestea proastă e că Child, deşi a compus pentru Alice Cooper sau Joan Jett, a colaborat şi cu Michael Bolton sau Ricky Martin. Bummer...

Dacă The Monster Is Loose sau Blind as a Bat se prezintă onorabil datorită aportului unor Nicky Sixx, John 5 sau Steve Vai, ale căror chitări salvează alura rock, Cry for Me sau If God Could Talk par smulse cu forţa din playlist-ul unor boy-bands. Dintre piesele Child, cea mai bună copie Steinman (de fapt, cam asta se urmăreşte pe tot albumul) rămâne What About Love, ale cărei ruperi şi schimbări de ritm amintesc de amplitudinea unor I'm Gonna Love Her... sau You Took the Words Right Out of My Mouth.

Special pentru sfârşit am lăsat jumătatea Steinman... Trecînd peste In the Land of the Pig, The Butcher Is King care sună izbitor de mult a Queen, şi peste The Future Ain't What It Used to Be, ce pare leftover de la Bat Out of Hell II, capodopera albumului este Seize the Night, o operă miniaturală de aproape 10 minute ce beneficieză de un fabulos cor de copii şi care e un amestec molipsitor de pop, rock şi simfonic. Paradoxal însă, şi veriga slabă e tot un Steinman, It's All Coming Back to Me Now (prim single şi videoclip), scrisă pentru Meat Loaf dar înregistrată iniţial de Celine Dion, amănunt ce pare lipit de piesă, făcând relativ imposibilă ascultarea în varianta actuală. Mă rog, trăgînd linie şi socotind, 9 out of 14 ain't bad...

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus