mai 2009
Articole diverse
În perioada 27 - 29 mai 2009 Teatrului German de Stat Timişoara va prezenta patru piese la Bucureşti. Toate spectacolele vor fi jucate pe scena Teatrului Odeon din Bucureşti, Calea Victoriei Nr. 40-42 şi traduse în limba română.

Programul microstagiunii:

Miercuri, 27 mai 2009, ora 11 (o oră, fără pauză)
Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici
Un musical-basm de Simona Vintilă (text) şi Ilie Stepan (muzica), adaptare după Fraţii Grimm.
Regia: Simona Vintilă.
Textele cântecelor: Dana Borteanu;
Coregrafia: Helen Ganser (de la Opera Naţională Română Timişoara).
Decorul şi costumele: Geta Medinski (de la Teatrul Naţional de Stat Timişoara).
Interpretează: Simona Vintilă, Boris Gaza, Dana Borteanu, Radu Vulpe, Daniel Ghidel, Daniela Török, Horia Săvescu, Ina Ionescu, Ramona Olasz, Iosif Csorba, Tatiana Sessler, Isolde Cobeţ, Andrea Nistor, Olga Török, Anne-Marie Waldeck, Armand Preda, Alexej Cobeţ.

Musicalul basm Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici s-a dovedit a fi încă de la premiera sa la Timişoara în 2008 una dintre cel mai îndrăgite piese atât în rândurile copiilor cât şi la publicul adult. Spectacolul este susţinut prin cântec, joc şi dans de către actorii TGST împreună cu studenţi de la secţia germană de actorie din Timişoara.


Miercuri, 27 mai 2009, ora 19 (o oră şi 10 minute, fără pauză)
Cântăreaţa cheală, de Eugène Ionesco
Traducerea în germană: Serge Stauffer.
Regia: Alexandru Dabija
Decorul şi costumele: George Petre.
Cu: Radu Vulpe, Ioana Iacob, Rareş Hontzu, Isolde Cobeţ, Olga Török, Boris Gaza.

Dl. şi dna Smith schimbă vorbe despre lucruri fără relevanţă, fără să reuşească în fapt să comunice. Sosesc soţii Martin, care constată, în cursul unei discuţii la fel de absurde, că sunt căsătoriţi unul cu altul. Treptat, dialogul este înlocuit de propoziţii fără sens, de cuvinte şi în fine de sunete. Această primă lucrare a lui Ionesco, ce aduce în prim-plan absurditatea existenţei noastre cotidiene, este cea mai des jucată piesă din teatrul universal contemporan. Acest spectacol este prima colaborare a maestrului Alexandru Dabija cu un teatru timişorean.

Vedeţi o galerie cu fotografii din spectacolul Cântăreaţa cheală aici.


Joi, 28 mai 2009, ora 19 (2 ore şi 15 minute, cu o pauză)
Ultimul incendiu, de Dea Loher
Premieră pe ţară
Regia: Cornelia Crombholz (Berlin)
Decorul şi costumele: Bernd Schneider (Berlin);
Vorbirea scenică: Onno Grohmann (Stuttgart),
Light-Design: Lucian Moga.
Interpretează: Ioana Iacob, Rareş Hontzu, Ida Jarcsek-Gaza, Simona Vintilă, Andrea Nistor, Horia Săvescu, Radu Vulpe, Georg Peetz.

Un băiat a fost ucis. A fost un accident, căruia i-a fost martor doar un soldat străin, unul dintre cei care au venit "de departe", din război. Dar ceva nu e în regulă cu el. În curând, relaţiile locuitorilor din cartier se vor altera, existenţele lor fiind supuse unor noi pericole. Din ce în ce mai mult apune orice speranţă asupra unei vieţi mai bune.
Renumita autoare germană Dea Loher a fost distinsă la începutul anului 2009, la Berlin, cu Premiul pentru Literatură al Fundaţiei Preußische Seehandlung. Totodată, a devenit visiting professor şi titular al Catedrei "Heiner Müller" pentru poetică, la Freie Universität Berlin. Dea Loher - născută în Bavaria în 1964 - dispune de un "simţ pentru alteritate, pentru incompatibilităţi şi contradicţii", scrierile sale determinând astfel o înnoire continuă a mijloacelor expresiei scenice contemporane, ţinea să menţioneze Fundaţia Preußische Seehandlung la acordarea premiului.


Vineri, 29 mai 2009, ora 19 (o oră şi 35 minute, fără pauză)
Pool. No Water, de Mark Ravenhill
Premieră pe ţară
Regia: Alexandru Mihăescu
Decorul şi costumele: Bagoly Zsuzsanna;
Coregrafia: Javier Opazo (Berlin);
Proiecţii video: Levente Kozma & Alexandru Mihăescu.
Cu: Christine Cizmaş, Ioana Iacob, Ramona Olasz, Horia Săvescu, Radu Vulpe.

O artistă de renume sare într-o piscină fără apă şi ajunge în comă la spital. Pentru grupul de prieteni, corpul mutilat al femeii va reprezenta punctul de plecare pentru crearea unei opere de artă. Cu aparatul de fotografiat, tinerii documentează luni în şir evoluţia bolii, "miracolul vindecării", cu gândul la faima viitoare. Sentimentele lor sunt contradictorii: graniţa dintre iubire şi ură, fericire şi disperare, invidie şi dispreţ se dovedeşte foarte şubredă.
Text experimental extrem de formal al noii dramaturgii britanice, Pool. No Water aduce în discuţie în termeni foarte duri teme cum ar fi moralitatea actului artistic, succesul şi insuccesul, pragmatismul în artă, prietenia şi trădarea, dar şi abuzul de droguri.

Biletele s-au pus în vânzare la casa de bilete a Teatrului Odeon.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus